مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت خراسان جنوبی:

بازدید 350 هزار نفر از ریگ یلان

بیرجند (پانا)- مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت خراسان جنوبی گفت از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 350 هزار گردشگر از روستای دهسلم، ریگ یلان و بیابان لوت بازدید کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۵۸۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
بازدید 350 هزار نفر  از ریگ یلان

زهرا رضایی ملکوتی اظهار کرد: بیابان لوت یکی از پنج اثر ثبت شده جهانی در خراسان جنوبی است که با استان‌های کویری همسایه، کرمان و سیستان و بلوچستان مشترک است.
مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اسفندماه سال جاری بازدیدهای نوروزی از بیابان لوت، ریگ یلان و روستای زیبای دهسلم که در نزدیکی ریگ یلان قرار دارد، آغاز شده است.
رضایی ملکوتی با اشاره به اینکه ساماندهی پایگاه بیابان لوت، نظافت و آماده‌سازی روستای دهسلم و… را برای ایام نوروز انجام داده‌ایم، ادامه داد: در روستای دهسلم راهنمای گردشگری محلی قرار داده‌ایم که اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را در اختیار مسافران قرار دهد.
او افزود: تلاش ما بر این است که باوجود راهنمایان گردشگری در منطقه، مسافران و گردشگران نوروزی در کویرنورودی ها با مشکلی روبه‌رو نشوند.
مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بوم‌گردی‌هایی نیز در روستای دهسلم وجود دارد که می‌تواند انتخاب مناسبی برای اقامت در روستای زیبای کویری باشد، اظهار کرد: نخلستان‌های در حاشیه کویر و در روستای دهسلم صحنه‌های زیبایی را خلق کرده است که موردعلاقه بسیاری از گردشگران است.
رضایی ملکوتی بابیان اینکه در روستا یک بازارچه صنایع‌دستی و سوغات نیز برپا شده است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 350 هزار گردشگر از روستای دهسلم، ریگ یلان و بیابان لوت بازدید کرده‌اند.
او افزود: نه‌تنها برای ایرانیان بلکه برای بسیاری از غیر ایرانیان بازدید از بیابان لوت و روستاهای حاشیه‌ای آن چون دهسلم بسیار جذاب بوده است و در سال‌های قبل از کرونا گردشگران بسیاری از کشورهای های مختلف چون آلمان، چین و… از این منطقه بازدید کرده‌اند.
مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت خراسان جنوبی گفت: امیدواریم با کاهش شیوع کرونا و … علاوه بر ایرانیان عزیز شاهد بازدید گردشگران کشورهای مختلف از این اثر ثبت شده جهانی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار