مرگ دست‌کم 11 نفر بر اثر وقوع زمین‌لرزه در پاکستان و افغانستان

تهران (پانا) - زمین‌لرزه 6.5 ریشتری که روز سه‌شنبه بیشتر مناطق پاکستان و افغانستان را لرزاند، در تاجیکستان نیز احساس شد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مرگ دست‌کم 11 نفر بر اثر وقوع زمین‌لرزه در پاکستان و افغانستان

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.5 ریشتر روز سه‌شنبه بیشتر مناطق پاکستان و افغانستان را لرزاند و ساکنان وحشت‌زده را از خانه‌ها و ادارات خارج کرد. مقامات روز چهارشنبه گفتند دست‌کم 9 نفر در پاکستان و دو نفر در افغانستان بر اثر این زلزله جان باختند.

بلال فیضی، سخنگوی خدمات اورژانس پاکستان گفت بیش از 200 نفر در وضعیت شوک به بیمارستان‌ها در دره سوات و سایر مناطق در منطقه شمال غربی استان خیبر پاکستان منتقل شدند.

وی افزود: «این افراد وحشت‌زده روی زمین افتادند و برخی از آنها به دلیل شوک زلزله دچار مشکل شدند.» فیضی گفت بیشتر آنها بعداً از بیمارستان مرخص شدند.

فیضی و دیگر مقامات گفتند 9 نفر بر اثر ریزش سقف در مناطق مختلف شمال غرب پاکستان کشته شدند. در این زمین‌لرزه که مرکز آن در افغانستان و در مرز تاجیکستان نیز احساس شد، ده ها نفر زخمی شدند. این زمین‌لرزه باعث رانش زمین در برخی از مناطق کوهستانی شد و ترافیک را مختل کرد.

9 نفری که در شمال غربی پاکستان جان باختند شامل پنج مرد، دو زن و دو کودک هستند.

تیمور خان، سخنگوی اداره مدیریت بحران در شمال غرب پاکستان گفت دست‌کم 19 خانه خشتی در مناطق دورافتاده فرو ریخته است. او گفت: «ما هنوز در حال جمع‌آوری داده‌ها درباره خسارات هستیم.»

این زمین‌لرزه بسیاری از مردم را به فرار از خانه ها و دفاتر خود در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان، واداشت. در برخی از ساختمان‌های آپارتمانی این شهر ترک‌هایی ایجاد شده است.

در افغانستان، شرافت زمان عمار، سخنگوی انتصابی طالبان برای وزارت صحت عامه، گفت که دست‌کم 2 نفر کشته و حدود 20 نفر زخمی شدند.

زمان عمار گفت: «متأسفانه به دلیل قدرت زیاد این زمین‌لرزه در بیشتر مناطق کشور، ممکن است تلفات بیشتری وجود داشته باشد.»

آنچه در اسلام‌آباد روی داد، در کابل و دیگر مناطق افغانستان نیز تکرار شد.

شفیع الله عظیمی، ساکن کابل در این خصوص گفت: «زلزله آنقدر قوی و هولناک بود که فکر می‌کردیم خانه‌ها روی ما فرو می‌ریزد. مردم همه فریاد می‌زدند و شوکه شده بودند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار