معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز :

تکلیف اوقات فراغت نوروز ۱۴۰۲ دانش‌آموزان دبستانی در کانال کشوری مهمانی در مهمانی

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد در اوقات فراغت نوروز ۱۴۰۲ به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان‌، فعالیتی با محوریت احیای نقش پدربزرگ و مادربزرگ‌های خانواده و والدین، رویش طبیعت و ماه مهمانی خدا در قالب ۵ مهمانی برای تمام دانش‌آموزان دبستانی پایه اول تا ششم در برنامه شاد در کانال مهمانی در مهمانی برگزار می‌شود و این فعالیت توسط رادیو صبا و شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی می‌شود‌.

کد مطلب: ۱۳۵۷۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تکلیف اوقات فراغت نوروز ۱۴۰۲ دانش‌آموزان دبستانی در کانال کشوری مهمانی در مهمانی

سید محمود حسینی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز گفت : امسال با تغییر نگرش و رویکردهای آموزشی که به سمت آموزش ترکیبی گرایش دارد ، تکالیف اوقات فراغت دانش آموزان ابتدایی نیز شکل متفاوتی دارد و هدف کلی از برگزاری این تکلیف با رنگ و بوی متفاوت ، تکریم ارزش های خانواده گسترده ایرانی به عنوان غنی ترین و اولین نهاد اجتماعی و کانون اثر گذار بر تربیت دانش آموزان است .

حسینی اظهار کرد : در راستای احیای ارزش های خانواده گسترده ایرانی و تکریم نقش پدربزرگ ،مادربزرگ های خانواده و والدین، امسال در برنامه شاد یک کانال با عنوان مهمانی در مهمانی تشکیل شده است ؛که به صورت پیش فرض تمام دانش آموزان ، آموزگاران و مدیران در این کانال به عضویت گرفته شده اند. در صورت عدم عضویت در این کانال می توان از طریق آدرس زیر اقدام به پیوستن به کانال مهمانی در مهمانی نمود https://shad.ir/yadgirynoroz۱۴۰۲ .

وی افزود : در کانال _مهمانی در مهمانی روزانه برنامه های متنوعی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است ، از جمله : ۱- مهمانی لاله ها که هدف آن تکریم و تجلیل از شهدا به عنوان قهرمانان ملی ، گرامی داشت یاد و خاطره درگذشتگان خانواده های است دانش آموزان در این مهمانی در قالب عکس و فیلم کوتاه ، مصاحبه با مادر و پدر و خانواده شهید،گزارش نویسی و .. فعالیت می کنند . مهمانی دوم ؛ مهمانی بهاراست . در این مهمانی که از روز سه شنبه ۱/۱/۱۴۰۲ شروع می شود و تا پایان روز چهارشنبه ۲/ ۱/ ۱۴۰۲ ادامه دارد ،دانش آموزان در قالب گزارشهای صوتی و تصویری و متنی ، کاردستی ،عکس ،خلاصه نویسی ، نقاشی ، خوش نویسی و سفرنامه با موضوع ارائه شعار سال ۱۴۰۲ ، برپایی سفره های هفت سین در جوار گلزار شهدا ، خواندن دعاها و آرزوهای خانواده در لحظه سال تحویل ،شنیدن خاطرات کودکی بزرگترها در لحظه های سال تحویل ، تزئین سبزه، تخم مرغ و سفره های هفت سین ، تبریک عید نوروز با گویش های بومی و محلی ،رویاندن سبزه های هفت سین با دانه هایی غیر گندم فعالیت خواهند نمود . مهمانی خدا سومین مهمانی است، این مهمانی ۳ تا ۱۲ فروردین برگزار می شود . دانش آموزان در این مهمانی عکس ، فیلم کوتاه ، فایل صوتی ، دست نوشته یا فایل متنی با موضوع پهن کردن سفره های ساده سحر و افطار ، حضور خانوادگی در مسجد محله ما ، بیان آداب ورسوم محلی در ماه رمضان ، غذاهای سالم افطار و سحر ، بهداشت و سلامت در ماه رمضان ، خواندن داستان های قرآنی و پیام های قرآنی ، جشن آیه ها ،حفظ آیات و سوره های قرآن، یک روز در زیارتگاه ،برگزاری محفل انس با قرآن ، تهیه مجله من بانام رمضان بهاری ،پویش اطعام و نذریهای خلاق،پویش یک کار خوب ،عیادت از بیماران ، من و کودکان کار؛ فعالیت نمایند . میهمانی بعدی ، مهمانی طبیعت است که روز ۱۳ فروردین برگزار می شود . در این مهمانی با موضوع باغچه کوچک من - پویش دوستی با محیط زیست -، استفاده خلاقانه از وسایل دور ریختنی، ایده های ما برای هوای پاک ، راه های مصرف صحیح آب ، پژوهش درباره خلیج همیشه فارس ، حفاظت از محیط زیست در روز طبیعت - کاشت یک درخت با خانواده -،درخت های مثمر-، نقاشی در طبیعت ، داستان نویسی با موضوعات محیط زیست ؛ فعالیت نمایند و اما مهمانی آخر مهمانی خانواده است این مهمانی بر خلاف چهار مهما نی دیگر که زمان برگزاری آن ها کوتاه است از روز اول عید با تحویل سال ۱۴۰۲ شروع می شود و تا پایان روز ۱۳ فروردین ادامه دارد . در این مهمانی بچه ها در قالب گزارش های صوتی و تصویری و متنی ، کاردستی ،عکس ،خلاصه نویسی ،نقاشی و خوشنویسی ، سفرنامه و ...با موضوع : تهیه درخت خانواده(شجره نامه خانوادگی ) ، شنیدن قصه های مادربزرگ و پدربزرگ و بزرگترهای خانواده ، خاطره نویسی ازدورهمی های خانوادگی ایام نوروز ، خواندن خانوادگی کتاب های طرح یار مهربان - گلستان خوانی، شاهنامه خوانی، نقالی و... در جمع خانواده - پویش ایران ما - قصه هاو مثل ها و ... - با زبان فارسی یا قومی و محلی،پویش لبخند بزرگترها - دورهمی های خانوادگی و بازی های بومی و محلی -، راه های حفظ سلامت خانواده -، خاطرات خانه تکانی از زبان مادربزرگ ها- فعالیت می نمایند .

حسینی در پایان گفت : دانش آموزان می توانند آثاری را که در هر مهمانی تهیه می کنند برای گروه کلاسی خود ارسال نمایند .علاوه بر این اگر دانش آموزان دوست داشته باشند می توانند روزانه یک اثر را برای هر مهمانی با ربات کوچولوی کانال برای کانال مهمانی در مهمانی ارسال نمایند که اگر بعد از بررسی انتخاب شد در کانال مهمانی در مهمانی نمایش داده شود و بچه های سراسر ایران آن را ببینند و آدرس این ربات به شرح زیر است :

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار