آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد‌

تهران (پانا)‌- وزارت خزانه‌داری دولت بایدن در اولین روز از سال جدید شمسی در راستای سیاست‌های دوگانه خود و تداوم راهبرد شکست‌خورده فشار حداکثری، ۴ نهاد و ۳ فرد را در ارتباط با ایران تحریم کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد‌

‌‌وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی (‌اول فروردین ماه ۱۴۰۲ / ۲۱ مارس ۲۰۲۳‌) اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، با هماهنگی دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) ، چهار نهاد و سه شخص را در ایران و ترکیه به دلیل مشارکت در تهیه تجهیزات، از جمله تامین موتورهای اروپایی پهپادهای ایران تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این شبکه تدارکاتی به نمایندگی از وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح ایران که بر چندین شرکت دخیل در توسعه پهپاد و موشک های بالستیک نظارت دارد، فعالیت می‌کند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی آمریکا ادعا کرد: اقدام ایران در توسعه پهپادها و تسلیحات متعارف برای نیروهای وابسته به خود که مستندات آن کاملا وجود دارد, همچنان به تضعیف امنیت منطقه ای و ثبات جهانی ادامه می‌دهد. آمریکا به افشای شبکه‌های تدارکات خارجی که از صنایع نظامی ایران حمایت می‌کنند، ادامه خواهد داد.

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، افراد و شرکت‌های تحریم شده شامل مرکز تحقیقات فناوری و علوم دفاعی و شرکت مهندسی صنایع فرازان است که امان الله پایدار رییس تجاری شرکت مرکز تحقیقات فناوری و علوم دفاعی و مالک شرکت مهندسی صنایع فرازان است. اصغر محمودی مالک شرکت سلین تکنیک در ایران نیز در میان شخصیت‌ها و شرکت‌های تحریم شده آمریکا در روز سه شنبه قرار دارد. مورات بوکای ساکن ترکیه و شرکت اوزون هوانوردی مستقر در ترکیه نیز به بهانه ارتباط با صنایع پهپادی ایران از سوی آمریکا تحریم شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار