گزارش دانش‌آموز خبرنگار پانا از آرامگاه حیقوق‌ نبی در شهرستان تویسرکان

پاکدشت‌(پانا) - دانش‌آموز خبرنگار پانا در سفر به استان همدان، به معرفی آرامگاه حیقوق نبی در شهرستان تویسرکان پرداخت.

کد مطلب: ۱۳۵۷۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
گزارش دانش‌آموز خبرنگار پانا از آرامگاه حیقوق‌ نبی در شهرستان  تویسرکان

آرامگاه حیقوق نبی(ع) واقع در استان همدان شهرستان تویسرکان، از مکان‌های دیدنی، زیارتی و تاریخی این شهر است؛ این مکان علاوه بر آرامگاه دارای فضای سبز هم می‌باشد.

حضرت حیقوق نبی(ع) بر اساس روایات معتبر و متواتر کتاب‌های تاریخی از افراد دارای اعتبار‌، یکی از پیامبران دوره بنی اسرائیل است که ۲هزار و ۶۰۰ سال قبل در عصر " یهو یاقیم" و "صدقیا" می‌زیسته است.

این حضرت(ع) در زمان بختصر پادشاه بابل، با گروه بسیاری از بزرگان و اشراف بنی اسرائیل و تعدادی از پیامبران و بستگان آنها به اسارت بابلیان در آمد؛ اما پس از فتح بابل توسط کوروش کبیر به تشویق پیروان خود به منطقه کنونی تویسرکان عزیمت کرد؛ بعضی‌ها معتقدند نام حیقوق از همین آغوش کشیدن واقع تاریخی نشان گرفته است.

ساختمان آرامگاه این پیامبر، یکی از بناهای قدیمی با سبک معماری قابل توجه است، که کارشناسان معتقدند مربوط به دوره سلجوقی است ، این بنا از دور شبیه به برجی با سقف مخروطی ، دارای بدنه هشت ظلعی می‌باشد.

بارگاه حیوق نبی(ع) ظرفیتی ویژه برای توسعه گردشگری مذهبی و تاریخی در استان همدان و شهرستان تویسرکان است و کارشناسان معتقدند که تویسرکان با توجه به وجود این آرامگاه می‌تواند قطب گردشگری در کشور باشد.

خبرنگار دانش‌آموز: هستی سیاوشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار