با اعتبار ۳۰۰۰ میلیارد ریالی؛

عملیات اجرایی طرح اضطراری آبرسانی به شرق مازندران آغاز شد

نکا (پانا) - عبدالرضا بابایی فرماندار نکا نیز در حاشیه کلنگ‌زنی تصفیه خانه‌ سد گلورد، تأمین آب شرب پاک از رودخانه نکا رود (سد گلورد) به شرق استان در افق میان مدت طرح ۱۴۰۵ را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
عملیات اجرایی طرح اضطراری آبرسانی به شرق مازندران آغاز شد

عبدالرضا بابایی فرماندار نکا نیز در حاشیه کلنگ زنی تصفیه خانه‌ی سد گلورد، تأمین آب شرب پاک از رودخانه نکا رود (سد گلورد) به شرق استان در افق میان مدت طرح ۱۴۰۵ را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد.

به گفته بابایی طرح اضطراری آبرسانی به شرق استان مازندران با کلنگ زنی یک باب تصفیه خانه با ظرفیت ۲۰۰ لیتر برثانیه، خط انتقال به طول سه هزار و ۱۰۰ متر با اعتباراولیه ۳ هزار و ۷۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی در ادامه گفت: متأسفانه در شرق مازندران با تنش آبی در حوزه‌ی کشاورزی و آب شرب مواجه هستیم که سد گلورد به عنوان یک ظرفیت و فرصت می‌تواند این معضل را در بین منطقه شرق مازندران از میان بردارد.

فرماندار نکا با اشاره به اینکه پروژه تصفیه خانه سد گلورد به عنوان پروژه پدافندی مورد توجه واقع شده است متذکر شد: در حال حاضر بخشی از آب شرب شهرستان بهشهر و میاندورود از شهرستان نکا تأمین می‌شود که در نهایت اجرای این طرح به عنوان پروژه‌ی اثر بخش می‌تواند کمبودهای این بخش را مرتفع کند.

به گفته بابایی از سال گذشته تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان پروژه در هفته دولت و دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی شد.

وی در پایان با اشاره به بخش توسعه راه‌های روستایی خاطرنشان کرد: با رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام شده ۲۰ میلیارد تسهیلات، استقرار سیار سنگ شکن و ۵۰ کیلومتر قیر برای مناطق هزار جریب تأمین شد این امر در حالی است که سال گذشته ۲۶ روستا از بخش هزار جریب نکا بهسازی و شن ریزی شد.

خبرنگار: مهدی مبرا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار