در گفت‌وگو با پانا:

حسین سیدصالحی: فدراسیون مشکلاتش را پشت قلعه‌نویی پنهان کرد

انتخاب مرفاوی اشتباه بود/ حرفهای یحیی پرسپولیس را به حاشیه برد/قلعه‌نویی نباید زیر بار قرارداد کوتاه مدت می‌رفت

تهران (پانا) - کارشناس فوتبال ایران معتقد است، فدراسیون مشکلات زیادی دارد که آن را پشت انتخاب قلعه‌نویی پنهان کرده است.

کد مطلب: ۱۳۵۷۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
حسین سیدصالحی: فدراسیون مشکلاتش را پشت قلعه‌نویی پنهان کرد

حسین سیدصالحی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به انتخاب قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: «در مربیگری ۳ پارامتر وجود دارد که هر مربی‌ای باید در سطح اول آن را داشته باشد. علم ورزشی، کاریزما و تجربه که امیر قلعه‌نویی هر ۳ مورد را داراست. او یک دوره سرمربی تیم ملی بوده و لیگ ما را خیلی خوب می‌شناسد. در انتخاب سرمربی، فدراسیون باید طوری عمل می‌کرد که دست آن فرد برای جوان‌گرایی و پوست‌اندازی تیم باز باشد. اما وقتی قرارداد کوتاه مدت با مربی بسته‌اند، یعنی اینکه فقط دنبال نتیجه هستند. این مساله را نباید قلعه نویی می‌پذیرفت و زیر بار این قرارداد نباید می‌رفت.»

وی افزود: «با همه این اوصاف معتقدم بین گزینه‌هایی که مطرح شد، قلعه‌نویی بهترین و اصلح‌ترین گزینه بود. او تجربه بزرگی دارد و با توجه به بازیکنانی هم که داریم، مدیریت کار را بلد است و می‌داند با آنها چطور رفتار کند. وقتی مهمترین جام را پیش رو داری، باید بلافاصله تیمت را برای آن آماده کنی. الان همه باید پای کار بیایند و کمک کنند. از فدراسیون گرفته تا پیشکسوتان و رسانه ها. واقعا کار سخت و دشواری در پیش است. به خصوص اینکه روسیه هم به آسیا اضافه شده است. ژاپن، کره، عربستان، استرالیا خودشان تیم‌های قدرتمند و آماده‌ای دارند که عملکردشان را در جام جهانی دیدیم. با حضور این تیم ها واقعا به راحتی نمی‌شود به موفقیت رسید و باید شبانه روزی تلاش کرد.»

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: «ما بازیکنان جوان خیلی خوبی داریم که باید به تیم ملی اضافه شوند. لیستی هم که قلعه‌نویی برای دو بازی آینده داده، خوب است. شاید یکی دو بازیکن از قلم افتاده باشند. او از لحاظ فنی می‌تواند به موفقیت برسد اما باید همه کمک کنند. شما ببینید تیم ملی جوانان ما با آن تیم قلدرش چرا حذف شد؟ بخاطر انتخاب اشتباه فدراسیون که مرفاوی را گذاشتند. او این کاره نیست. چرا مربیان پایه مثل میراخوری، دوستی مهر و قاسم پناه نباید تیم های پایه را در دست بگیرند؟ ما دنبال حل مشکلات نیستیم. افراد هیات رئیسه باید کسانی باشند که اهل کار باشند.»

حسین سیدصالحی گفت: «قلعه‌نویی باید دستیار و تمرین دهنده خوب خارجی بیاورد. برای قهرمانی در آسیا نیاز به برنامه بلندمدت داریم. فدراسیون مشکلات زیادی دارد که آنها را پشت انتخاب قلعه‌نویی پنهان کرده است. شک نکنید اما لیستی که قلعه‌نویی برای جام ملت ها با خودش خواهد برد، تغییرات اساسی خواهد کرد. او لیگ ما را می‌شناسد. شاید قایدی می‌توانست کمک کند اما ما بهتر از او داریم. طارمی،قلی زاده و جهانبخش در پست وینگر سرتر از او هستند.»

وی در ادامه به لیگ برتر اشاره کرد و گفت:«گرمی فوتبال به تماشاگرانش است. تماشاگر نمک فوتبال است. بعد از جام جهانی سپاهان و استقلال خودشان را بالا کشیدند اما پرسپولیس نزول کرد. مس رفسنجان هم بعد از مساوی های پی در پی توانست بردهایش را شروع کند. استقلال عالی بازی می‌کند و تعویض‌های ساپینتو طلایی هستند. گل گهر تیم گردن کلفت و خیلی خوبی دارد. درست است آنها امکانات خوبی دارند اما جمع کردن این همه بازیکن کار هرکسی نبود و قلعه‌نویی این تیم را ساخت. پرسپولیس اما در بین مدعیان نتوانست بعد از رفتن لوکادیا خودش را جمع و جور کند. پریرا هم که چیز خاصی نشان نداده است. اعتقاد دارم حرفهای یحیی پرسپولیس را به حاشیه برد و با این شرایط شانس سپاهان برای قهرمانی بیشتر از بقیه تیم‌هاست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار