لزوم استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور

تهران (پانا) - عضو هیات مدیره و راهبر معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد ‌پیرو دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی می‌بایست در حداقل زمان ممکن برنامه جامع و استراتژی سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها آماده و در قالب کتابچه فرصت‌های سرمایه‌گذاری رونمایی شود.

کد مطلب: ۱۳۵۷۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور

به گزارش وزارت راه و شهرسازی هادی یوسف‌پورآذری، عضو هیئت مدیره و راهبر معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پیرو دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی می بایست در حداقل زمان ممکن برنامه جامع و استراتژی سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها آماده و در قالب کتابچه فرصت‌های سرمایه گذاری رونمایی شود.

یوسف‌پورآذری در پیش جلسه اولویت های سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها که با حضور مرادی عضو هیئت مدیره و راهبر فرودگاه مهرآباد، تابع جماعت معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی، گلیج معاون عملیات فرودگاهی، نیکبخت معاون عملیات هوانوردی و پوست فروشان سرپرست دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: کشور با وجود تحریم و شرایط دشوار اقتصادی، دارای ظرفیت‌های سرمایه گذاری بسیاری است که باید به آن ها توجه شود.

وی با اشاره به توافق از سرگیری روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی گفت: این اتفاق را باید به فال نیک گرفت و منتظر گشایش های مطلوبی در مباحث اقتصادی بود.

عضو هیئت مدیره و راهبر معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها گفت: برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی از همین امروز باید برنامه ریزی و بسته جامعی را طراحی کرد.

پورآذری با بیان اینکه نوع پروژه های اقتصادی باید مشخص و مدون باشد، گفت: باید برنامه فعالیت های اقتصادی به صورت روشن به سرمایه گذارانی که علاقه مند به همکاری هستند، ارائه شود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت وجود پیوست رسانه ای در پروژه های مختلف به‌خصوص پروژه های اقتصادی گفت: پیوست رسانه ای و کمپین گسترده تبلیغات به‌منظور شناساندن فرصت های سرمایه گذاری شرکت به سرمایه گذاران توسط روابط عمومی از سال آینده باید فعال تر شود.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها همچنین گفت: ایجاد مسیرهای جدید درآمدی از طریق توسعه روابط جدید با کشورها و جذب سرمایه گذاری خارجی در جلوگیری از تحریم های صنعت هوانوردی و فرودگاهی کشور به دلیل وجود سرمایه های خارجی در ایران و درگیر شدن منافع آنها مهم است

پورآذری؛ برگزاری همایش های بین المللی سرمایه گذاری و استفاده حداکثری از ظرفیت سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری را از دیگر فرصت ها در این راستا خواند.

دفترچه چند زبانه سرمایه گذاری طراحی شود

عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه مهرآباد در ادامه این جلسه گفت: در حال حاضر فرصت های مطلوبی جهت سرمایه گذاری در فرودگاه ها وجود دارد و باید طبق برنامه مورد استفاده قرار بگیرد.

ابراهیم مرادی اظهار کرد: برای موفقیت در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و استفاده حداکثری از فضای فرودگاه ها، می بایست از مشاوران خبره استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید مطمئن ترین نقشه های راه از مشاوران امور اقتصادی و سرمایه گذاری دریافت شود، گفت: می بایست یک دفترچه جامع و چند زبانه جهت ارائه به سرمایه گذاران خارجی طراحی و آماده شود.

فرودگاه باید محیطی امن برای سرمایه گذاران باشد

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در این نشست گفت: فرودگاه باید به محیط امن تری برای سرمایه گذاران تبدیل شود.

فرشید گلیج اظهار کرد: با برداشتن موانع از سر راه سرمایه گذاران باید به استقبال استفاده حداکثری از ظرفیت های نهفته در فرودگاه ها برویم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های مطلوبی در خصوص احداث هتل و CIP انجام شده است، خاطرنشان کرد: پورتال شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران باید برای سال آینده برنامه ویژه ای جهت معرفی این شرکت مادر تخصصی داشته باشد.

ظرفیت متخصصان هوانوردی مغفول مانده است!

مسعود نیکبخت معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای مراکز آکادمیک هستند اما متخصصان ایرانی با وجود علم و توان بالای خود، آنطور که باید مورد استفاده قرار نگرفته اند.

نیکبخت با بیان اینکه سرمایه‌گذاری تنها متمرکز بر عملیات فرودگاهی نیست، اظهار کرد: امروز متخصصان هوانوردی ایران می‌توانند، در صورت وجود سرمایه گذار حتی به تدریس علوم و تجارب خود بپردازند.

وی گفت: هرچه جهت معرفی شرکت قدم برداریم در واقع برای امنیت ایران قدم برداشته ایم چراکه استقبال پروازهای خارجی و افزایش ترافیک هوایی امنیت آسمان را بیش از پیش تضمین می کند.

همچنین امیرحسین تابع جماعت، معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها گفت: در تمام حوزه های این شرکت فضای کافی برای سرمایه گذاری وجود دارد؛ این موضوع تنها منحصر به عملیات فرودگاهی نیست.

انعقاد ۴۶ قرارداد سرمایه گذاری در ۲۶ سال اخیر

سرپرست دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ضمن ارائه گزارش درخصوص قراردادهای سرمایه گذاری در این شرکت گفت: از سال ۱۳۷۵ تاکنون ۴۶ قرارداد سرمایه گذاری در شرکت فرودگاه ها منعقد شده که ۳۳ مورد از قراردادهای سرمایه به پایان رسیده و ۱۳ مورد در حال بهره برداری است.

وی ضمن برشمردن اهداف سرمایه گذاری در شرکت فرودگاه ها گفت: تخصیص بهینه منابع و سازماندهی مناسب، تسهیل در بهره برداری از فرصت ها، پاسخگویی به محیط در حال تغییر، تبادل اطلاعات با سرمایه گذاران، اطمینان از عملکرد واحدهای مختلف در راستای اهداف شرکت و ارزیابی نحوه اجرا در طول زمان از جمله این اهداف است.

سرپرست دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری با اشاره به اقدامات لازم برای جذب سرمایه گذار خارجی گفت: هماهنگی با وابستگان بازرگانی وزارت امور خارجه و سفارتخانه ها، برگزاری همایش های بین المللی سرمایه گذاری و بازاریابی، استفاده از ظرفیت های صندوق بین المللی پول و بانک توسعه آسیا و نیز ارائه بسته فرصت های سرمایه گذاری از جمله این اقدامات است.

به گفته وی در پروژه های زیرساختی می توان در حوزه های احداث فرودگاه، آشیانه تعمیر و نگهداری شرکت های هواپیمایی، کترینگ، سوله خدمات هندلینگ، اپرون، هوانوردی عمومی و احداث ترمینال با مشارکت بخش خصوصی اقدام کرد و در پروژه های تجاری نیز سرمایه گذاران می توانند در بخش های پارکینگ طبقاتی، جایگاه تشریفات اختصاصی، جایگاه سوخت و خدمات خودرویی، هتل، هایپر مارکت و مراکز تفریحی فعالیت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار