امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان:

حسنات در ایام عید نوروز، ریشه در اسلام دارد

بهارستان یک(پانا)- امام جمعه بخش گلستان در خطبه نماز جمعه، ریشه حسنات و اتفاقات همراه با عید نوروز را در دین اسلام دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۷۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
حسنات در ایام عید نوروز، ریشه در اسلام دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمود نورپور، امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان در خطبه اول نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: انسان‌های پرهیزکار کسانی هستند که در روز بردبار، عالم و با تقوا و شب هنگام، اهل تهجد و نماز شب باشند.

وی در ادامه ضمن اشاره به عید باستانی نوروز، گفت: حسناتی که همراه با این عید باستانی است، ریشه در اسلام دارد؛ از جمله این حسنات می‌توان به نظافت و خانه‌تکانی، صله و هدیه دادن و همچنین دید و بازدید اشاره کرد.

امام جمعه بخش گلستان در خطبه دوم نماز جمعه، ضمن توصیه به رسیدگی به نیازمندان و پرهیز از هرگونه اسراف، به مسئله توافق میان کشورهای ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: این توافق نشان از قدرت منطقه‌ای ایران اسلامی و ثمره حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین شکست بدخواهان این سرزمین است، که گامی بلند و پر افتخار برای دولت در عرصه سیاست‌های خارجی است؛ زیرا این توافق به نفع هر دو کشور ایران و عربستان و همچنین منطقه و جهان اسلام است که عموم کشورهای جهان بجز آمریکا و اسرائیل با این توافق موافق بوده‌اند که این مسئله به تنهایی دلیلی بر اهمیت و آثار سازنده آن است.

خطیب نماز جمعه در ادامه ضمن گرامیداشت دهه غباروبی مساجد، خاطرنشان کرد: به تعبیر امام راحل(ره) مساجد سنگر هستند، بنابراین باید این سنگرها را صیانت کرد؛ همچنین لازم است توجه داشت که دشمنان اسلام از این سنگرها می‌ترسند، زیرا مساجد پایگاه اسلام و مرکز تمدن ساز و رشد است.

وی افزود: بنابراین کارگزاران مسجد که توفیق خدمتگذاری در مسجد را دارند، باید ضمن توجه به این نکات با غباروبی مساجد کودکان و نسل جوان را به مسجد بیشتر جذب کنند.

وی در پایان به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ضمن اشاره به اعمال و فضیلت‌های این ماه، از مسئولین خواستار ایجاد بستر برای روزه‌داری افراد شد.

دانش‌آموز خبرنگار: دنیا سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار