مدیرکل دفتر امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش:

ایجاد تمدن اسلامی با نگاه به ظرفیت‌های امروز و با اتحاد و همدلی محقق می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر امورشوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش گفت ایجاد تمدن اسلامی با نگاه به ظرفیّت‌های امروز و با اتحاد خواهران و برادران شیعه و سنی و همکاری جمعی، قابل تحقق خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۵۶۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد تمدن اسلامی با نگاه به ظرفیت‌های امروز و با اتحاد و همدلی محقق می‌شود

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش؛ اولین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار با حضور عابدی، مدیر کل دفتر امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش، امیرمقدم مدیرعامل و رئیس شورای آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان چابهار، مولوی بزرگ‌زاده امام جمعه موقت اهل سنت، شاهوزهی معاون سیاسی فرماندار چابهار و دیگر اعضای اصلی شورای آموزش و پرورش در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد چابهار برگزارشد.

هادی عابدی، مدیرکل دفتر امورشوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش در این جلسه به یکی از هدف‌های نظام جمهوری اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر تاکید بر ایجاد تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و گفت: ایجاد تمدن اسلامی با نگاه به ظرفیت‌های امروز و با اتحاد خواهران و برادران شیعه و سنی و همکاری جمعی، قابل تحقق خواهد بود.

عابدی ضمن تشکر از حضور مسئولین ارشد منطقه آزاد چابهار در جلسه شورای آموزش و پرورش، حاصل 12 سال تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و جوانان در نظام اسلامی را تربیت انسان‌هایی در تراز جمهوری اسلامی ایران و برخوردار از توانمندی‌های تربیتی ممتاز، مؤمن، خردمند، متفکر و اندیشمند، دانشمند، بانظم، باانصاف، دارای اخلاق اسلامی و در یک کلمه، انسان‌های مجاهد و اهل عمل برشمرد و افزود: یکی از مناسب‌ترین پایگاه‌های تصمیم‌سازی برای ارائه آموزش و پرورش باکیفیت و اصیل اسلامی، شوراهای آموزش و پرورش است.

وی افزود: تقویت نقش شوراهای آموزش و پرورش به ویژه در مناطق آزاد تجاری که در همسایگی مجموعه‌ای از کشورها، ملت‌ها و فرهنگ‌های دیگر قرار داشته و نقش مهمی در تامین امنیت داخلی و منطقه‌ای و توسعه تفاهم، تعامل و انتقال فرهنگ، هنر و تفکر جمهوری اسلامی با سایر کشورها را برعهده دارند، می‌تواند بسیار موثر باشد.

عابدی، توسعه فرهنگی و جلب و افزایش مشارکت‌های اجتماعی را به عنوان بهترین زیرساخت توسعه اقتصادی در مناطق آزاد برشمرد و بیان داشت: انتظار می‌رود با عزمی راسخ و همتی مضاعف نسبت به برگزاری مستمر و منظم جلسات شورای آموزش و پرورش و اتخاذ تصمیمات اثرگذار، اهتمام لازم در مناطق آزاد کشور مبذول شود.

لازم به ذکر است در این جلسه، وضعیت فعلی آموزش و پرورش(تنگناها و چالش‌ها)، وضعیت فضاهای آموزشی و سازماندهی بازماندگان ازتحصیل از موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار