هما متولی اعزام 90 هزار زائر حج 1402 است

پیگیری خروج ایران‌ایر از خصوصی‌سازی و مولدسازی

تهران (پانا) - مدیرعامل هما از پیگیری برای خارج کردن قطعی هما از فهرست واگذاری‌ها خبر داد و گفت در این‌باره، فعالیت‌هایی انجام شده است و همچنین در موضوع مولدسازی هم خروج هما از این مصوبه دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۶۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
هما متولی اعزام 90 هزار زائر حج 1402 است

به گزارش فارس؛ کاپیتان فرزادی‌پور امروز در نشست خبری اظهار داشت: پس از آن که اوایل سال جاری، مدیریت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده گرفتم اولویت را بر حوزه آرامش نیروی انسانی قرار دادیم به هرحال پیش از این تجمعات بازنشستگی و برخی نارضایتی‌های شغلی در ایران ایر وجود داشت و ضرورت داشت که هما به یک آرامش نسبی برسد؛ البته بلافاصله پس از آن پروازهای حج ۱۴۰۱، پروازهای اربعین و عملیات جام جهانی قطر به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران واگذار شد و لازم بود همه را به دقت اجرا کنیم و بدین ترتیب مدام درگیر ماموریت بودیم.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: امروز چهارچوب‌ها، راهکارها و آینده شرکت همچنین برنامه سال ۱۴۰۲ مشخص است، سال آینده عملیات سنگین حج را داریم که نسبت به عملیات حج ۱۴۰۱ تعداد زوار 2 برابر بیشتر شده و به ۹۰ هزار نفر رسیده است که باید با همین ظرفیت فعلی مسافران را جابه‌جا کنیم.

فرزادی‌پور ادامه داد: ما در عملیات حج، نگاه منفعتی نداریم در همین راستا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با کف نرخی پروازهای خود را انجام می‌دهد؛ در پروازهای حج سوخت هواپیما را از همین ایران تامین می‌کنیم.

وی درباره تاثیرات برقراری ارتباطات سیاسی ایران و عربستان در توسعه همکاری‌های حمل و نقل هوایی دو طرف گفت: قطعاً اگر روابط برقرار شود پروازهای بین ایران و عربستان نیز خواهیم داشت و پروازهای زیارتی آن‌ها به شهرهای زیارتی ما برقرار می‌شود.

فرزادی‌پور، ارتقای کمی و کیفی ناوگان ایران ایر در سال آینده را یکی از برنامه‌های ایران‌ایر عنوان کرد و گفت: از دیگر برنامه‌های ما حرکت به سمت احیا و ارتقای ناوگان است در حال حاضر ۱۲ تا ۱۴ فروند هواپیمای سرخط داریم و بیش از ۳۰ فروند هواپیمای فعال داریم که از نظر تکنیکال و فنی مشکلی ندارند؛ برای فعالسازی ناوگان به دنبال مشارکت بخش خصوصی در تأمین قطعه هستیم.

مدیرعامل هما بیان کرد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ایرلاین حامل پرچم ایران است و ضرورت دارد مورد توجه خاص دولت و حمایت باشد.

فرزادی پور افزود: ما به دنبال خارج کردن قطعی هما از فهرست واگذاری‌ها هستیم و در این‌باره فعالیت‌هایی انجام شده است در موضوع مولدسازی هم موضوع خروج هما را دنبال می‌کنیم.

وی درباره پروازهای نوروزی گفت: همه ظرفیت‌های موجود را برای نوروز اختصاص داده‌ایم، هما در عرضه پروازهای داخلی فروش چارتری نداشت.

وی درباره پرداخت اقساط هواپیمای برجامی به صندوق توسعه ملی بیان کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیش از خرید همین هواپیماهای برجامی، بابت مسیرها و نرخ‌های تکلیفی یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از دولت طلب داشت، اگر همین طلب را داده بودند ما هواپیماهای برجامی را بدون اقساط وارد می‌کردیم.

وی ادامه داد: امروز به گذشته هما فکر نمی‌کنیم و به فکر آینده هما هستیم به هرحال شرکت هواپیمایی ملی باید از سوی دولت حمایت شود؛ در حال حاضر قیمت قطعات هواپیما از نظر دلاری 2 برابر شده است ضمن آنکه قیمت دلار هم در کشور ما نسبت به ریال افزایش یافته است و این هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی را افزایش می‌دهد و قطعاً در موضوع اصلاح نرخ‌ها باید فعالیت‌های انجام شود که نهادهای متولی و سازمان هواپیمایی کشوری در این موضوع پیگیر هستند.

فرزادی‌پور بیان کرد در ستاد سفرهای نوروزی هما تمهیداتی نیز برای روزه‌داران در نظر گرفته است؛ همچنین در پروازهای خود در موضوع کترینگ تمرکز خاصی داشته‌ام و رضایت اغلب مسافران کسب شده است.

وی افزود: به تازگی 8 دستگاه ایر کاندیشن (خنک‌کننده هوا) توسط هما از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی خریداری و در فرودگاه‌های تهران، بندرعباس، اهواز، مشهد و غیره نصب شده است.

مدیرعامل هما اضافه کرد: شماره تلفن 46625151آماده پاسخگویی به مسافران و شماره تلفن 46621818 در موضوع بلیت و فروش بلیت و مشکلات مسفاران در این موضوع، آماده پاسخگویی به مسافران است.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما برای ایام نوروز بلیت‌ها را بدون افزایش قیمت و در قالب دامنه نرخی در پروازهای داخلی عرضه کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار