رئیس هلال احمر شهرستان نظرآباد در گفت‌و‌گو با پانا :

چهارشنبه‌سوری جشنی با ریشه‌ای باستانی است‌

کرج (پانا- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نظرآباد با تبریک این روز توصیه‌هایی را به مردم علی‌الخصوص دانش‌آموزان شهرستان نظرآباد داشت و عنوان کرد چهارشنبه‌سوری جشنی با ریشه‌ای باستانی است‌، آن را چهارشنبه سوزی نکنیم.

کد مطلب: ۱۳۵۶۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
چهارشنبه‌سوری جشنی با ریشه‌ای باستانی است‌

رضا شادان رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نظرآباد در خصوص چهارشنبه سوری گفت: « مردم کشور ما این روز را با نام چهارشنبه سوری می‌شناسند که به جشن و سرور اشاره دارد اما در دهه های گذشته به شکل دیگری کاملاً متفاوت با این سنوات برگزار می‌شد رسم های قبلی از جمله قاشق زنی،کوزه شکنی،فال گوش ایستادن،شال اندازی،شاهنامه خوانی و... بوده که امروزه متاسفانه منسوخ شده و رسوم پر خطری چون استفاده از آتش بازی و مواد محترقه باب شده است. »

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان نظرآباد چند توصیه ای را به مردم این شهرستان و دانش‌آموزان آینده سازان فردا داشت و گفت: « پرهیز از رفتار های پر خطر، حداقل مقدور از خانه بیرون نیاید، در استفاده از مواد منفجره احتیاط کنید،تاکید ما بر استفاده نکردن از هر نوع ماده محترقه و آتش زا است، دوری کردن انسداد محل عبور و مرور و کوچه و خیابان،پرهیز از ایجاد آتش های وسیع و بزرگ و آتش زدن لاستیک،کارتُن های خالی و ... از جمله این موارد است. »

وی در ادامه مخاطرات، رفتار های پر خطر در آخرین چهارشنبه سال را اینگونه بیان کرد: « مصدومیت های مکرر که به مراکز اورژانس و هلال احمر گزارش می‌شود بیشتر از قبیل قطع عضو،آسیب های وارده بر چشم،گوش و... ولی با وجود این آسیب ها هر ساله مصدومیت و آسیب و قطع عضو وجود دارد .ضایعه قطع عضو و آسیب های وارده بر فرد از جمله حوادث جبران ناپذیر است؛ که باید مراقب بود . »

شادان در پایان خاطر نشان کرد: « ما سه تیم مجهز و واکنش سریع یکی در اداره و دیگری در ۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری واقع در فخر ایران و اتوبان غدیر مستقر کرده ایم و آماده کمک رسانی به مصدومان هستیم. »

دانش آموزخبرنگار: علی اصغر مختاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار