مربی آموزشی سازمان آتش‌نشانی شهر گلستان:

با درنظر گرفتن نکات ایمنی، چهارشنبه آخر سال را بی‌خطر بگذرانیم

بهارستان یک (پانا) - مربیان آموزشی سازمان آتش‌نشانی در یک نشست، ضمن بیان نکات ایمنی خواستار رعایت نکات ایمنی در چهارشنبه‌سوری از سوی مردم شدند.

کد مطلب: ۱۳۵۶۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
با درنظر گرفتن نکات ایمنی، چهارشنبه آخر سال را بی‌خطر بگذرانیم

به‌مناسبت فرا رسیدن چهارشنبه‌سوری، مربیان آموزشی سازمان آتش‌نشانی به منظور برگزاری چهارشنبه‌سوری بی‌خطر به صورت مجازی و پخش‌زنده کارگاه آموزشی چهارشنبه‌سوری بی‌خطر را برای دانش‌آموزان برگزار کردند.

حسین مرادی، مربی آموزشی سازمان آتش‌نشانی شهر گلستان با حضور در پخش زنده آموزشی چهارشنبه‌سوری بی‌خطر، ضمن اشاره به معرفی و نقش مجموعه آتش‌نشانی در کنترل حوادث اظهار کرد: هموطنان می‌توانند درصورت بروز حوادثی مانند آتش‌سوزی، مزاحمت حیوانات موذی، سقوط افراد از ارتفاع، تصادفات جاده‌ای و مواردی از این قبیل با مجموعه امدادی آتش‌نشانی تماس گرفته تا مأمورین ما برای کمک رسانی، در محل حادثه حاضر شوند؛ اما مردم پیش از هر اقدامی می‌بایست در وهله اول خونسردی خود را حفظ کرده و با شماره‌گیری ۱۲۵ با آدرس‌دهی صحیح، همکاری لازم را با همکاران ما به عمل آورند.

وی در ادامه گفت: ایجاد آتش وابسته به سه عامل اکسیژن، مواد آتش‌زا و شعله است که مثلث حریق را تشکیل می‌دهد و تاثیر بر هر ضلع این مثلث موجب کنترل و خاموشی آتش‌ می‌شود.

مرادی در پایان سخنان خود، به معرفی و اهمیت کپسول آتش‌نشانی پرداخت و خواستار وجود این کپسول در مکان‌های مختلف شد.

در ادامه این کارگاه آموزشی که به صورت پخش‌زنده صورت گرفت، فرید شکیبایی، مربی آموزشی سازمان آتش‌نشانی عنوان کرد: متاسفانه اکثر افرادی که در چهارشنبه‌سوری دچار حادثه می‌شوند، سنین ۱۴ تا ۱۷ سال را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین برای جلوگیری از بروز حادثه و آسیب به خود، اطرافیان و محیط با در نظر گرفتن نکات ایمنی، چهارشنبه آخر سال را بی‌خطر بگذرانیم.

وی ضمن اشاره به نکات ایمنی مربوط به چهارشنبه سوری خاطرنشان کرد: افراد سعی کنند حدالامکان از مواد مترقه و منفجره دوری کرده و از آنها استفاده نکنند، اما در صورت استفاده توجه کنند که آن را در جیب یا جاهای گرم قرار ندهند؛ زیرا این مواد با قرارگیری در مکان‌های گرم و ضربه پذیر، واکنش نشان می‌دهند.

دانش‌آموز خبرنگار: دنیا سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار