دانش‌آموزان شهرستان قرچک عنوان کردند:

پریدن از روی آتش و طبخ غذای محلی از رسوم جذاب شب چهارشنبه‌سوری است

قرچک (پانا) - دانش‌آموزان مدارس قرچک، چهارشنبه‌سوری را یکی از سنت‌های دیرینه ایرانیان دانسته و پریدن از روی آتش و طبخ غذای محلی را از رسوم جذاب شب چهارشنبه‌سوری خواندند.

کد مطلب: ۱۳۵۶۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
پریدن از روی آتش و طبخ غذای محلی از رسوم جذاب شب چهارشنبه‌سوری است

ندا جلیلی، دانش‌آموز دبیرستان‌عترت شهرستان قرچک، در خصوص چهارشنبه‌ آخر سال اظهار کرد: «آخرین سه شنبه سال، به چهارشنبه سوری معروف است. مردم در این روز که یکی از جشن های ایرانیان باستان است، از غروب سه‌شنبه تا نیمه‌شب چهارشنبه را با جشن گرفتن سپری می‌کنند؛ همچنین پریدن از روی آتش و طبخ غذای محلی از رسوم شب چهارشنبه سوری است.»

مهدیه فتحیه، دانش‌آموز دبیرستان ندای‌زهرا(س) جشن‌چهارشنبه‌سوری را یکی از سنت‌های دیرینه ایرانیان دانست و افزود: «جشن چهارشنبه‌سوری یکی از سنت های دیرین ایرانیان است که هرساله قبل از عید نوروز برگزار می‌شود. هرکسی طبق آداب و رسوم خود این شب زیبا را در کنار خانواده جشن می‌گیرد و برخی هم آتش کوچکی روشن می‌کنند.»

همچنین بیتا قاسمی در خصوص رسومات شب چهارشنبه‌سوری ابراز کرد: «چهارشنبه سوری در ایام قدیم شامل رسومات زیبایی بود. مانند قاشق‌زنی، شعرخوانی، کوزه‌شکنی؛ همچنین مردم در کنار هم جمع می‌شدند و برای یکدیگر خاطره تعریف می‌کردند و قصه می‌گفتند و چهارشنبه سوری خود را این‌گونه جشن می‌گرفتند.»

محدثه زارعی دانش‌آموز دبیرستان عترت نیز خاطرنشان کرد: «چهارشنبه‌سوری جشنی است که قبل از عید نوروز برگزار می شود و مردم در این روز برای دفع شر و بلا و برآورده شدن آرزوهایشان مراسمی را کنار یکدیگر برگزار می‌کنند که ریشه این جشن مربوط به سالهای کهن ایران باستان است.»

دانش آموز خبرنگار: حنانه قدیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار