کارشناس جمعیت هلال‌احمر البرز:

با تغییرات نادرست چهارشنبه‌سوری، شادی از خانواده‌ها گرفته شده است

کرج (پانا) - کارشناس جمعیت هلال‌احمر البرز در آستانه چهارشنبه‌سوری وبا آموزش پیشگیری و کنترل مخاطرات شب چهارشنبه‌سوری گفت چهارشنبه‌سوری جشنی قدیمی است که تا به الان تغییراتی داشته و این تغییرات ناخوشایند بوده و شادی را از خانواده‌ها گرفته است.

کد مطلب: ۱۳۵۶۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
با تغییرات نادرست چهارشنبه‌سوری، شادی از خانواده‌ها گرفته شده است

محمد آذردار، کارشناس جمعیت هلال احمر استان البرز عنوان کرد: جشن چهارشنبه سوری جشنی قدیمی است که تا به الان تغییراتی داشته است که این تغییرات ناخوشایند بوده و شادی را از خانواده‌ها گرفته است. در قدیم فقط آتشی بنا می شد، اما امروزه ترقه ها با صدای مهیب و آتش های خیلی سنگین و اتفاقاتی که باعث می شود تمام مراکز خدمت رسانی برای کمک دچار مشکل شوند ما باید مانند زمان های قدیم که چوب بوته و خار و خاشاک آتش می زدند و فقط برای شادی آن این کار را انجام می دادند.

وی اظهار کرد: بیشترین رده سنی که در چهارشنبه سوری آسیب می بینند ۹ تا ۲۰ سال است یعنی رده سنی که آینده کشور را می سازند. هر سال بسیاری از این عوامل مثل انفجارها، آتش‌سوزی و... پیش می آید و بیشترین اتفاق برای پسران و کمترین برای دختران است یکی از نکات مهم در این خصوص آموزش پیشگیری و کنترل مخاطرات شب چهارشنبه سوری آگاه سازی است باید به دانش آموزان آموزش داده شود تا از وسایل خطرناک دوری کنند یک سهل انگاری می تواند یک عمر پشیمانی را برای ما و اطرافیان ما داشته باشد نکات مهم دیگر در مورد استفاده از مواد های مترقه و آتش ساز این است که آنان را درظروف شیشه ای قرار ندهید و از گذاشتن در جیب جدا خودداری کنید چون باعث انفجار می شود و به خود و اطرافیان و خود آسیب می زند جایی که آتش درست می کنید حتماً باید محیطی باز باشد از مواد دودزا استفاده نکنید لوازمی که استفاده می کنید باید مناسب سن خود باشد از درست کردن آتش در کنار کابل فشار قوی برق و پمپ بنزین ها خودداری کنید مکانی که در آن می خواهید آتش روشن کنید روی خاک و در فضای باز باشد. بالون آرزوها یک وسیله اشتعال آور است و ممکن است باعث آتش گرفتن درختان و کابل‌های برق شود.

آذردار افزود: بعد از مراسم آتش بازی روی مکان آتش خاک بریزید و از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنید که باعث ایجاد آسیب برای دیگران نشود اگر حریقی ایجاد شد و به نیروهای امدادی احتیاج پیدا کردید با آتش نشانی به شماره ۱۲۵ تماس حاصل کنید. بخش درمانی با اورژانس با شماره ۱۱۵ و هلال احمر با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید توصیه می شود برای حفظ جان خود و دیگران دوره های آموزشی کمک‌رسانی که از طریق هلال احمر در سایت ها و فضای مجازی آموزش داده می شود حتما استفاده کنید.

دانش آموز خبرنگار: شایان ابراهیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار