معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

طرح ملی لاله‌های روشن در ۴۰ هزار مدرسه کشور عملیاتی شد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت طرح ملی لاله‌های روشن با هدف پاسداشت و یادبود ۴۰ هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی در ۴۰ هزار مدرسه در سراسر کشور عملیاتی و اجرا شد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی لاله‌های روشن در ۴۰ هزار مدرسه کشور عملیاتی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ اصغر باقرزاده امروز دوشنبه در آیین اختتامیه سومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن در اردوگاه دانش‌آموزی بادله ساری افزود: لازمه مقابله با توطئه‌های سازمان‌یافته دشمنان، تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای نظام، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید، شهادت و استقامت است.

وی با عنوان اینکه طرح ملی لاله‌های روشن، اقدام مهم و مثبتی در راستای معرفی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز به نسل جدید است، اظهار داشت: آشنایی با سیره عملی شهدا، ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر اهداف عمده اجرای این طرح در بین قشر جوان جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی لاله‌های روشن با هدف پاسداشت و یادبود ۴۰ هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی در ۴۰ هزار مدرسه در سراسر کشور عملیاتی و اجرا شد که با نتایج بسیار مثبتی نیز همراه بوده است.

وی گفت: همسو با اجرای این طرح، هر مدرسه یکی از شهدای دانش‌آموز یا فرهنگی ناحیه و یا منطقه خود را به عنوان شهید شاخص انتخاب و با مشارکت دانش‌آموزان ضمن برگزاری یادواره آن شهید، آثار فرهنگی نیز تولید می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در اینگونه طرح‌ها، مشارکت حداکثری دانش‌آموزان مد نظر است، ادامه داد: در شرایطی که تمام دنیا از استقامت و مکتب شهادت جمهوری اسلامی ایران الگوبرداری می‌کنند، اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله طرح ملی لاله‌های روشن بسیار می‌تواند اثربخش و کارگشا باشد.

باقرزاده گفت: در طرح ملی لاله‌های روشن، دانش‌آموزان با اجرای سرود، دلنوشته، دکلمه، برپایی یادمان شهدا و عکس علاوه بر آشنایی با سیره و منش شهدا و انتقال پیام‌های آموزشی تربیتی، نسبت به انتقال فرهنگ شهید و شهادت نیز گام‌های موثری برخواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار