مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز:

اصلی ترین چالش ما در بحث نماز فضای نمازخانه ها است

تبریز(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز ضمن اشاره به اهمیت های فردی و جمعی نماز، اصلی ترین چالش آموزش و پرورش در بحث نماز را فضای نماز را فضای نمازخانه ها عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
اصلی ترین چالش ما در بحث نماز فضای نمازخانه ها است

میرکلام سیدی در همایش اجلاس سراسری نماز دانش آموزی ناحیه ۵ تبریز ضمن اشاره به اهمیت نماز گفت: اولیا اولین مشوق برای نماز هستند و لذا اگر امروز ببینیم خانواده‌ای نمازخوان است در اعضای آن خانواده نظم و اعتماد به نفس حاکم خواهد بود.

وی درباره تاثیرات نماز گفت: نماز علاوه بر تاثیر فردی که دارد تاثیر اجتماعی نیز داشته و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد. در این وضعیت فعلی باید دانش آموزان را درک کرده و باید به عنوان مربی و یا مدیر، زمینه را برای ایجاد انگیزه و تشویق دانش آموزان به اجلاس نماز فراهم کنیم.

وی افزود: هدف از این همایش عمل به اصلی ترین رسالت ما یعنی آموزش و آگاه سازی خانواده ها و مربیان و آموزش و همراه کردن این عزیزان با دانش آموزان است و لذا در این راستا باید اطلاعات و روش های خودمان را بروز کنیم.

وی ادامه داد: اصلی ترین چالش ما در بحث نماز، فضای نمازخانه ها است که اکثرا برای اجلاس نماز نامناسب هستند و در مدارس از این فضای ارزشمند به عنوان انباری استفاده می شود و لذا به مدیران محترم مدارس توصیه می کنیم که فضای مناسبی را برای اجلاس نماز تدارک ببینند.

همچنین در ادامه این اجلاس نیز سید حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: نماز عمود و ستون خیمه دین اسلام است. اگر کسی بخواهد به خدا نزدیک شود باید از این در وارد شود.

وی ضمن اشاره به مواردی اجتماعی از جمله عصبی بودن تکه ای لباس و ... گفت: یک نمازگزار باید احکام نماز و تجارت را طوری رعایت کند که هنگام نماز خواندن خیالش آسوده باشد که وسایل حرام و غصبی در اموالش نیست که نمازش را باطل کند.

وی در پایان ادامه داد:مورد بعدی عدم حضور قلب در هنگام نماز خواندن است. به عنوان مثال، نمازگزاری ۸ رکعت نماز را در دو دقیقه خلاصه می کند، پس حواس این شخص در نماز خواندن نیست و حضور قلب کامل ندارد پس نماز این نمازگزار کلا تاثیری نخواهد داشت.

دانش آموز خبرنگار: رومینا موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار