جزئیات جدید مسمومیت دانش‌آموزان از زبان عضو کارگروه ویژه حقیقت‌یاب

تهران (پانا) - عضو کارگروه ویژه حقیقت‌یاب مسمومیت دانش‌آموزان درباره جزئیات برگزاری نشست این کارگروه با حضور مسئولانی از نیروی انتظامی، وزارت کشور، اطلاعات، آموزش‌ و پرورش و بهداشت و سازمان اطلاعات سپاه توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات جدید مسمومیت دانش‌آموزان از زبان عضو کارگروه ویژه حقیقت‌یاب

یحیی ابراهیمی ‌در تشریح نشست کارگروه ویژه حقیقت‌یاب مسمومیت دانش‌آموزان از حضور مسئولانی از نیروی انتظامی، وزارت کشور، اطلاعات، آموزش‌ و پرورش و بهداشت و سازمان اطلاعات سپاه در این نشست خبر داد و گفت مسئولان حاضر در نشست گزارشاتی را در مورد روند بررسی مسمومیت دانش‌آموزان ارائه کردند که بر این اساس تاکنون ۲۶ استان درگیر این موضوع هستند و اغلب مسمومیت‌ها مشابه بوده و در میان دختران دانش‌آموز متوسطه اول و دوم اتفاق افتاده است.

وی افزود: مسمومیت‌ها عمدتاً با بوی گندیده و تند خود را نشان داده و علایم آن با سرفه و تنگی نفس ظاهر می‌شود و سپس دانش‌آموزان دچار ضعف و بی‌حالی می‌شوند که پس‌ از انتقال به بیمارستان‌ها ۱ تا ۶ ساعت بستری و آزمایشات اولیه بر روی آن‌ها انجام و اکثر آن‌ها هم از بیمارستان مرخص شدند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس یازدهم ادامه داد: تاکنون در این رابطه هیچ مرگ‌ و میری نداشتیم و بررسی‌های آزمایشگاهی توسط یگان‌های امنیتی و وزارت بهداشت در حال انجام است؛ در وزارت بهداشت کمیته علمی تشکیل شده و بیش‌ از ۳۰ کارشناس و دانشمند متخصص در حوزه مسمومیت‌ها و گازهای شیمیایی بر روی این موضوع کار می‌کنند تا با جداسازی مواد مؤثره، گایدلاین و دستورالعمل‌های لازم برای پیشگیری، درمان و تشخیص‌های آزمایشگاهی را تدوین کنند.

ابراهیمی یادآور شد: به‌ محض بروز مسمومیت در مدرسه‌ای، تیم تخصصی متشکل از نیروهای امنیتی و بهداشتی و درمانی به موضوع ورود و به فوریت دانش‌آموزان را به مراکز درمانی منتقل می‌کنند و هیچ‌گونه وجهی از آن‌ها دریافت نمی‌ شود و هزینه درمان رایگان است.

عضو کارگروه ویژه حقیقت‌یاب مسمومیت دانش‌آموزان تصریح کرد: ملت ایران بدانند که مسئولان از زمان وقوع مسمومیت تمام نیروهای خود را بسیج کردند و در حال رصد موضوع هستند؛ هیچ‌گونه خطر مرگی دانش‌آموزان را تهدید نمی‌کند و عاملان این کار بیشتر به‌ دنبال ایجاد رعب و وحشت در مدارس و کشور هستند؛ مجلس هم به‌‌شدت دنبال بررسی ابعاد مختلف این قضیه برای شناسایی مسببان است البته اینکه برخی می‌گویند دانش‌آموزان تمارض می‌کنند هیچ وجهه علمی ندارد هر چند ممکن است در بین دانش‌آموزان تعداد انگشت‌شماری باشند که این کار را انجام می‌دهند اما در کل این موضوع مورد تایید نیست.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به جد دنبال شناسایی عاملان این حادثه هستند و حوزه بهداشت و درمان هم کار خود یعنی تشخیص، پیگیری پیشگیری را انجام خواهد داد.‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار