آیین بزرگداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در گلستان

گلستان(پانا)-مراسم بزرگداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی با حضور‌۸۰۰ فعال پرورشی استان گلستان در تالار فخرالدین گرگان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
آیین بزرگداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در گلستان

موسی کابلی، معاون پرورشی و فرهنگی استان گلستان در این برنامه بیان کرد: باید از نقش امورتربیتی و آنچه که در سند تحول آمده حمایت کنیم و با احیا امور تربیتی در مدارس نقش مربی را به آن نقش هدایتگر و شوررانگیز مثلث معلم و مدرسه و دانش آموز بازگردانیم.

کابلی با بیان اینکه مربی تربیتی نقطه عطف ارتباط با دانش آموز و امور فرهنگی روز جامعه بود، ولی اکنون این پل ارتباطی قطع و همه چیز به کلاس و کتاب درسی منحصر شده است ، افزود : اکنون انتظار از مربی پرورشی در جامعه بسیار بیشتر شده است زیرا شتاب جامعه از بعد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی از یک طرف و جنگ ترکیبی سیاسی علیه دانش آموزان ما به گونه‌ای است که اگر کار تربیتی ابتر بماند ما در این برحه حساس جا می‌مانیم.

معاون پرورشی و فرهنگی استان ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای ۹ماهه حوزه معاونت استان با تبریک این روز به جامعه تعلیم و تربیت تصریح کرد : هر چه در این مدت کسب کردیم از حمایت های شما مربیان و معاونین و مدیران عزیز است و ما امیدواریم با کمک شما، خانواده‌ها و معلمان بتوانیم اهداف تربیتی را به خوبی محقق کنیم.

کابلی در ادامه با بیان اینکه از بد اخلاقی ها نترسید افزود : قطار ایستاده و ساکن را جهت نمایش تزیین هم می کنند ولی به قطار در حال حرکت سنگ می زنند. چون در مسائل تربیتی حرکت درست و رو به جلو دارید سنگ خواهید خورد ، مورد اجحاف و توهین و افترا قرار خواهید گرفت ، آن موقع بدانید که راه درست راه شماست .

کابلی در پایان افزود: مربیان با تاسی از حرکت انقلابی حضرت امام، وظیفه تربیتی خودرا آغاز کردند و با توجه به این نیاز در همان سالهای اولیه، نهاد مقدس امور تربیتی با ابتکار و معماری شهیدان رجایی و باهنر شکل گرفت.

در ادامه سید باقر پیشنمازی از مدرسان وکارشناسان امور تربیتی بیان کرد: دانش آموزان از شاکله شخصیتی مربی درس می گیرند، هیچوقت درصدی گمان نکنید که آنها با معلومات دینی و فرهنگی و سخنان تربیتی شما تربیت می شوند .کار تربیتی کاری دلی است که اگر با دانش آموزان طرحی درست بیندازیم خواهیم توانست بر دلهایشان حکومت کنیم.

در ادامه از سرود مربی تربیتی ساخت استان گلستان توسط دو همکار پرورشی که همسر و دختر شهید امور تربیتی شهید علی میاندره از استان گلستان بودند رو نمایی صورت گرفت و از زحمات ۳۵ساله احمد کرد والش آباد رییس امور تربیتی استان با رسم طراحی ازچهره ایشان تقدیر به عمل آمد.

در پایان این مراسم از تعدادی از مربیان تربیتی و پرورشی تجلیل و قدرانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار