وزیر آموزش و پرورش:

مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس منشاء میکروبی ندارد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس دارای منشأ ویروسی، میکروبی نیست، گفت همکاران به صورت جدی مشغول به فعالیت هستند و در همین راستا نیز نشست خبری با حضور روانشناسان متخصص برگزار خواهد شد تا اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس منشاء میکروبی ندارد

نخستین همایش ملی تجلیل از یاریگران سلامت دانش آموزان عصر امروز 15 اسفند 1401 در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

یوسف نوری با اشاره به اینکه عمرم را در آموزش و پرورش سپری کرده‌ام اما چند سال قبل در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه خیرین فعالیت‌هایی داشتم و با قشر ایثارگر پزشکی و خیرین سلامت آشنا شدم، گفت: ۵۶ ناهنجاری در دانش آموزان را شناسایی کرده بودند و در این سال‌ها اقدامات بسیار ارزشمندی از سوی پزشکان نیکوکار و جهادی برای درمان و رفع ناهنجاری ها انجام شد که هنوز تداوم دارد. باید آگاه بود که هزینه‌های درمان سنگین هستند و مردم از عهده پرداخت آن برنمی‌آیند و بیمه‌ها هم بعضا با توجه به محدودیت‌هایی که دارند، همه خدمات را نمی‌توانند پوشش دهند.‌

وی با بیان اینکه خیرین الگوی دانش‌آموزان هستند و باید از آن‌ها در کتاب‌های درسی آینده برای نسل‌های بعدی یادش شود، گفت: وجوه تربیتی کار خیر بسیار ارزشمند و به مثابه یک سرمایه است. با همه محدودیت‌ها و تعطیلی مدارس در ایام کرونا، بچه های ما به قله‌های پیشرفت رسیده‌اند و از سرآمدان جهانی هستند. این دانش‌آموزان باور کردند که «ما می‌توانیم» را به همه الگوها تعمیم داد.

نوری اضافه کرد: اقدامات خیرین از لحاظ اقتصادی نیز قابل توجه و اثرگذار است و از هر دو کلاس درس، یک کلاس درس را خیرین می‌سازند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آثار تربیتی اقدامات خیرین و فرهنگ نیکوکاری دارای اهمیت بیشتری است. عنوان کرد:۲۰۲۰ محله نیازمند کمک برای توانمندسازی از سوی وزارت کشور شناسایی شده‌اند که یکی از محورهای آن مدرسه و انجام اقدامات خوب در محلات کم‌برخوردار است و قرار است اولیای دانش آموزان که از جهات مختلف به ویژه آسیب‌های اجتماعی نیاز به کمک دارند را یاری شوند.

این عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی در ادامه با اشاره به تشکیل گروه‌های خیری دانش آموزی گفت: مثال بارز این موضوع دانش آموزان سمپادی هستند که همیاران دانش‌آموزان نیازمند شده‌اند. باید این جریان خیری را همه جانبه داشته باشیم و چه خوب است که فرزندان مان را از دوران کودکی، خیّر تربیت کنیم.

نوری با تاکید بر اینکه از لحاظ آمار جهانی و میزان خیرین، جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم، بیان کرد: وظیفه ما است که بستر فعالیت خیرین را فراهم و گزارش‌های اقدامات انجام شده از سوی خودمان را به طور شفاف به آنان اعلام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موضوع مسمومیت دانش آموزان اظهار کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این جلسه حضور داشت و زودتر رفت و خوب بود که در این باره توضیح می‌دادند. بر اساس نظرات اولیه، اقدامات تمهیدی برای ایجادکنندگان این جو روانی باید انجام شود. به هر مجموعه ای وظایفی در این زمینه سپرده شده است، منشأ ویروسی، میکروبی، امواج و پرتو را بررسی کردند و نتیجه منفی بوده است. هرکدام از این بررسی‌ها زمان‌بر بوده است اما با این‌حال همکارانمان به صورت جدی در حال فعالیت هستند و قرار است آقایان قناعتی و نوربالا که در حوزه روانشناسی فعال هستند، یک نشست خبری در این خصوص داشته باشند و در هر دو حوزه به مردم اطلاع‌رسانی شود تا مردم را از نگرانی خارج کنند.

وی ادامه داد: مطمئنیم اولیا همان طور که در دوران کرونا کمک کردند، در این قضایا هم حضور جدی داشته باشند، معلم دقت می‌کنند و دانش آموزان هوشیاری دارند و ان‌شاءالله این مورد به زودی برطرف خواهد شد.

نوری همچنین با بیان اینکه املاک مازاد برای اتمام فضاهای ناتمام خیری مولدسازی می‌شوند، گفت: اجازه فروش املاک خیرین را به لحاظ شرعی نداریم و این کار را هم نمی‌کنیم و مولدسازی در زمینه تکمیل و ساخت مدارس انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار