امور تربیتی صدقه جاری شهیدان رجایی و باهنر است

گلستان(پانا)-‎مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:اگر معلم و معاون پرورشی ما نقش الگویی اصلی داشته باشد، یک دانش آموز تراز انقلابی خواهیم داشت که علاوه بر تعهد،تخصص هم دارد واین هدف آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۳۵۲۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
امور تربیتی صدقه جاری شهیدان رجایی و باهنر است

سید رضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به مسئولان و فرهنگیان استان عنوان کرد:امور تربیتی صدقه جاری شهیدان رجایی و باهنر است.امور تربیتی،از تاثیرگذار ترین اقدامات شهید رجایی در اندک‌ زمان مدیریت او است.

نظری خاطرنشان کرد: اگر معلم و معاون پرورشی ما نقش الگویی اصلی داشته باشد، یک دانش آموز تراز انقلابی خواهیم داشت که علاوه بر تعهد،تخصص هم دارد واین هدف آموزش و پرورش است. هدف ما در امور تربیتی، افزایش توان درک دانش آموز‌ در موضوعات اعتقادی و دینی است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در ادامه افزود: رویکردها در آموزش و پرورش بسیار تغییر کرده است. در حوزه پرورشی گلستان با مدیریت معاون فرهنگی و پرورشی اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است. یکی از این نمونه ها سرکوب فتنه اخیر بود که با تیم هایی از خود دانش آموزان انجام شد. دانش آموزان در مسیر جهاد تبیین حرکت کردند و اینگونه توانستند دانش آموزان دیگر را متقاعد کرده و در یک سو قدم بردارند.

معاون فرهنگی ‌و پرورشی آموزش و پرورش استان گلستان عنوان کرد: زمانی که ما اولویت برنامه هایمان را تربیت دینی و اصلاحی معلمان قرار دادیم، با همت و تلاش توانستیم چنین آموزگارانی در مدارس پرورش دهیم.

کابلی ادامه داد: اتفاقات بسیار زیبایی در شهرهای استان گلستان رقم زده شد .در سال شیوع بیماری کرونا ، ۸۰۰ روز مدارس مجازی بود. دانش آموزان این مدت از تعلیم و تربیت عقب افتاده بودند که نتیجه آن اتفاقات اخیر به دلیل ناآگاهی دانش آموزان در سطح کشور بود که اگر معلمان و مدیران و معاونان پرورشی سخت کوش نبودند،این اتفاقات پایان نمی یافت.

کابلی بیان کرد: تلاش و همت ما در حوزه پرورشی باعث ورود چهار دبیرخانه کشوری به استان گلستان شد. دبیرخانه سرود رضوی برای اولین بار از اداره ارشاد جدا شد و ما میزبان یازدهمین دوره سرود رضوی کل کشور شدیم. فعالیت های گسترده در دبیرخانه عفاف وحجاب باعث شناخته شدن آموزش و پرورش به عنوان برترین دستگاه استان شد و دبیرخانه کتابخوانی دانایی و توانایی اولین بار به استان گلستان واگذار شد.

کابلی اضافه کرد: همچنین امسال،دبیرخانه طرح ملی نماد برای چندمین بار خوش درخشید و رتبه برتر کشوری را کسب کرد.

کابلی ادامه داد: در حوزه قرآن و عترت تا به امروز ۵۲۰۰۰نفر از دانش آموزان ما شرکت کردند و تا کنون بخش شهرستانی آن اجرا شده.

وی درباره حوزه قرآن و نماز بیان کرد: ما در این حوزه طرح نور و چشم ، احلی من العسل و نماز ۱۰۰۰ نفر دانش آموزان پسر را داشتیم که جزو دو برنامه برگزیده کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: با همت و تلاش همکاران در حوزه پرورشی جزو پنج استان برتر کشور هستیم که جای تقدیر و تشکر دارد از کسانی که همکاری کردند، در حوزه فرهنگی و هنری ۱۶۱ برگزیده و تک ستاره کشوری داشتیم. در حوزه کانون های فرهنگی و تربیتی، کانون طه استان گلستان جزو سه کانون برتر کشور شد. در حوزه اردو نزدیک به ۸۰۰ دانش آموز اعزام به راهیان نور و یک اردوی زیارتی در ایام اربعین به کربلا داشتیم.

در این مراسم از خانواده شهدا و مربیان برتر استانی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار