مدیر آموزش و پرورش ناحیه ٣ اصفهان:

توانمندسازی نیروی انسانی عامل مهمی در آموزش و پرورش است/ فیلم

اصفهان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه ٣ اصفهان گفت توانمندسازی نیروی انسانی عامل بسیار مهمی است که باید در آموزش و پرورش به آن بها داده شود.

کد مطلب: ۱۳۵۰۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی نیروی انسانی عامل مهمی در آموزش و پرورش است/ فیلم

علیرضا اکبرپور، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ٣ استان اصفهان گفت: برای نهادینه کردن حکمرانی نظام تعلیم و تربیت و سیستم آموزش و پرورش، اقدامات عملیاتی و اجرایی را باید در سطح مدارس به عنوان خط مقدم و در راس آن دانش آموزان آغاز کرد که در این نظام مشغول امر آموزش و پرورش هستند. بنابراین ما از قابلیت و ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش باید به نحو احسن استفاده کنیم، مصوبات عملیاتی داشته باشیم و به نوعی شورای آموزش و پرورش را از حالت غیراجرایی و صوری بودن خارج کنیم.

وی افزود: نکته دوم توانمندسازی نیروی انسانی عامل بسیار مهمی است که باید در آموزش و پرورش به آن بها داده شود. ارتقاء معلومات علمی، مهارتی و آموزشی نیروی انسانی مسئله دیگری است که باید به آن توجه شود.

اکبرزاده در ادامه بیان کرد: بحث توجه به عدالت آموزشی و تربیتی از موارد دیگری است که در حکمرانی آموزش و پرورش می توانیم به آن توجه عمیق داشته باشیم و مهمترین بحث، بحث نظارت، ارزشیابی، پایش و ارزیابی مستمر از فعالیت های آموزشی، پرورشی و پشتیبانی است. توجه عمیق و ویژه به قابلیت انجمن اولیا و مربیان بعنوان بازوان توانمند مدارس که در کنار آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت به ما کمک می کنند. همچنین توجه خاص و ویژه به اسناد بالادستی که در اختیار داریم، از مهمترین اسناد بالادستی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین است.

وی افزود: از اسناد بالادستی دیگر مدرسه صالح و همچنین درس ملی و توجه ویژه و عمیق به آموزش‌ها و نگاه های تمام ساحتی به سند تحول بنیادین است که می توانیم در رابطه با ارتقاء کمی و کیفی حکمرانی آموزش و پرورش آنها را به کار گیریم.

اکبرپور تاکید کرد: نیروی انسانی بسیار خوب و توانمند و اخلاقمدار و با سوادی در ناحیه سه اصفهان وجود دارد که می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. مطلب دوم طرح حمایتگری است که انشالله بتوانیم از طرح خواهرخواندگی و برادرخواندگی مدارس در کنار یکدیگر به منظور هم افزایی و استفاده از ظرفیت های یکدیگر بهره ببریم.

وی تصریح کرد: طرح دیگر مدرسه مهربانی و حضور شورای معاونین در سطح مدارس به منظور برطرف کردن مشکلات مدارس است. همچنین طرح های ویژه‌ای مخصوص هنرستان ها و مراکز کار و دانش است تا بتوانیم ابتکارات این مراکز را هم از نظر نیروی انسانی و پشتیبانی و هم به لحاظ موضوع پرورشی، دریافت کنیم و در کنارشان باشیم و از ظرفیت و آورده های دستگاه اجتماعی و فرهنگی به منظور ارتقاء مباحث اعتقادی، ساحت اخلاقی و اسلامی دانش آموزان در قالب طرح های تاثیرگذار قابل اجرا مانند طرح امین، طرح ضیافت، مباحث بدون فیلتر، مباحث ترنج و سازمان های مردم نهاد استفاده کنیم و طرح ها و ایده ها و برنامه ها را در قالب نسیم مهر رضوی با سه رویکرد تفکر، تحول و تحرک پیگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار