نماینده ولی‌ فقیه و امام جمعه ایلام:

هزینه کردن برای نظام تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری است

ایلام (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت هزینه کردن برای نظام آموزش و پرورش و تربیت نسل آینده جامعه، سرمایه‌گذاری است.

کد مطلب: ۱۳۵۰۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
هزینه کردن برای نظام تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی شهر ایلام با اشاره به اینکه ایام شعبانیه ایام شادی ائمه اطهار است، اظهار کرد: نامگذاری میلاد باسعادت حضرت امام حسین به عنوان روز پاسدار انتخاب ارزشمندی است که به عنوان الگو برای جامعه پاسداران انقلاب اسلامی انتخاب شود تا سرمشق زندگی پاسداری قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار، در ادامه با اشاره به میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) به عنوان پرچمدار نهضت حسینی و روز جانباز، یادآور شد: حضرت ابوالفضل العباس(ع) بهترین الگو برای جانبازان سرافراز است، همچنین با توجه به میلاد با سعادت سید الساجدین حضرت امام سجاد(ع) در ایام شعبانیه، لازم است که یک رویکرد جدی تر به صحیفه سجادیه داشته باشیم.

وی با اشاره به روز تربیت اسلامی، ابراز کرد: نظام آموزش و پرورش نظام تاثیرگذاری است که می تواند تعالی و موفقیت کشور را ترسیم کند، جایگاه کشور در نظام جهانی بستگی به نظام آموزش و پرورش دارد،پیشرفت کشور از نظام آموزش و پرورش است، در مقطعی از زمان در تاریخ کشور، این نظام تاثیرگذار مورد غفلت قرار گرفت و آنچنان که باید جامعه فرهنگی ما از لحاظ اقتصادی مورد توجه قرار گیرد، غفلت شد و به منزلت معلم آسیب وارد شد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه جامعه فرهنگی و معلمان ما بهترین ظرفیت برای تربیت فرزندان هستند، افزود: معلم نسل آینده را تربیت می کند، البته برخی هم باید تغییر در رفتار خود داشته باشند، فرزندان ما امانت در نزد معلمان هستند و نباید مطالبی که دون شأن نظام و تعلیم و تربیت اسلامی است در کلاس درس مطرح کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: هزینه کردن برای نظام آموزش و پرورش و تربیت نسل آینده جامعه سرمایه گذاری است، هر چه در این زیرساخت هزینه شود ثمرات آن برای جامعه خوشایند خواهد بود، البته باید یک بازنگری جدی متناسب با نظام و تعلیم و تربیت اسلامی داشته باشیم و در انتخاب معلمان فرهیخته و دلسوزی که تحصیلات خود را در دانشگاه فرهنگیان می آموزند تا بر کرسی تدریس مدارس حضور پیدا کنند، دقت شود، تعلیم و تربیت نسل آینده کشور بسیار سنگین است و هر کسی شایستگی آن‌را ندارد.

امام جمعه ایلام گفت: دشمنی که جنگ ترکیبی علیه کشور به راه انداخته است، هر خاکریزی را که آسیب پذیر بییند، از آن خاکریز تهاجم خواهد کرد، امروز دشمن خاکریز اقتصاد را ضعیف تشخیص داده و از این خاکریز تهاجم خود را بر علیه اقتصاد ما قرار داده است و لازم است که دولت محترم و سرمایه گذران خصوصی در برابر این تهاجم اقتصادی دشمن بیاستند که البته راه حل دارد و شدنی است.

وی تصریح کرد: ما در سخت ترین شرایط توانسیتم در مسایل نظامی پیشرفت کنیم که برای ما قدرت بازدارندگی ایجاد کند و در دل دشمنان ایجاد رعب و وحشت شد و به عنوان فروشنده تسلیحات نظامی در جهان مطرح شده ایم، اگر چنانچه این تلاش و همت در مسایل اقتصادی ایجاد شود، بازار کنترل خواهد شد و درخواست ما این است که دولت به گونه ای وارد شود که تناسب لازم بین دخل و خرج مردم ایجاد و سفره مردم کوچکتر از این نشود.

دانش آموز خبرنگار: محمدامین پیمائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار