معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ایلام:

شرط فعالیت مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها داشتن مجوز تطبیق از آموزش و پرورش است

ایلام (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دهلران گفت شرط فعالیت مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها داشتن مجوز تطبیق از آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۳۴۹۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
شرط فعالیت مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها داشتن مجوز تطبیق از آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام، فاطمه پاپی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام در سفر خود به شهرستان دهلران در شورای معاونین مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: در حوزه معاونت آموزش ابتدایی طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در سطح وزارت و در سطح استان داریم که از اجرای خوب این طرح‌ها در شهرستان دهلران تقدیر و تشکر می‌کنیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام بیان کرد: دیدگاه معاونت آموزش ابتدایی وزارت اینگونه است که شلوغ بودن میز معلم نمی‌تواند پدید‌ه‌ خوبی باشد به همین دلیل طرح‌های دست‌وپا‌گیر و غیراثربخش جمع و چند طرح‌ با کیفیت آموزشی و تربیتی ارائه شده است که این طرح‌ها نیز در ستاد استان‌ها و شهرستان‌ها و مناطق به طور جدی پیگیری شدند و امید است که تحولاتی جدی در حوزه ابتدایی به وجود آید.

پاپی تصریح کرد: سنجش نوآموزان پایه‌ اول ابتدایی شروع شده و تا آخر اسفندماه در شهرستان دهلران انجام می‌گیرد. در بحث تطبیق مجوزهای مهدکودک و پیش دبستانی که به طور یکچارچه در حال ساماندهی هستند و با زحمات و تلاش‌های همکاران ادارات دوره اول ابتدایی و گزینش مجوزها صادر می شود، تنها مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌هایی مجوز فعالیت دارند که این مجوز تطبیق برای آن‌ها از طرف آموزش و پرورش صادر شده باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح‌های مختلف حوزه آموزش ابتدایی اشاره کرد و گفت: طرح شهید همت که به منظور توانمندسازی آموزگاران دوره اول و دوم و نیروهای جدیدالاستخدام و زیر ۵ سال سابقه در حال اجراست که برای آن مدرسان استانی انتخاب شده و دوره های لازم را تحت نظر مولفان کتب درسی گذرانده‌اند.

وی افزود: همچنین اینکه طرح اتقان را برای توانمندسازی معلمان درس قرآن و نیز طرح شهید محمودوند که درباره‌ شناسایی و بارگذاری مدارک مربوط به کودکان بازمانده از تحصیل است را در حوزه ابتدایی داریم.

فاطمه پاپی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به منظور تقویت مهارت های خواندن و نوشتن دانش آموزان طرح کتابخانه‌های کلاسی یارمهربان را در حوزه ابتدایی داریم. هرچند برخی کتابخانه‌های کلاسی از قبل نیز بوده اند ولی می‌خواهیم در قالب این طرح، کتابخانه‌ها تجهیز شوند و کتاب های مختلفی در آن‌ها موجود باشد.

وی ادامه داد: طرح مهم دیگری که امسال اجرا شده و معاونت آموزش ابتدایی وزارت روی این طرح بسیار کار کرده است؛ طرح بسته‌ زبان فارسی است. هدف این طرح این است که آموزگاران ما به خصوص آموزگاران پایه‌ اول، از روش‌های جدید برای آموزش به دانش آموزان خود استفاده کنند. این طرح با محوریت مدارس روستایی بوده که تاکنون حدود ۱۴ مرحله از این طرح توزیع شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام از شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان دهلران خواست تا در اولین فرصت ضمن تشکیل نشست با مدیران مدارس این شهرستان، از آنان بخواهند تا آزمون‌های نوبت اول دانش آموزان توسط شورای معلمان بررسی شده و با شناسایی نقاط قوت و ضعف و همچنین دانش آموزان قوی و ضعیف در مدرسه، برای بهبود شرایط و برطرف کردن مشکلات چاره اندیشی شود.

فاطمه پاپی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام در پایان به ساماندهی نیروی انسانی و نقل و انتقالات اشاره کرد و گفت: بحث ساماندهی باید جدی گرفته شود و در این زمینه باید تعداد فرهنگیانی که در سال آینده بازنشسته می شوند و همچنین نیروهایی که از مرخصی‌ زایمان استفاده می‌کنند و ... تخمین زده شود. بنابراین باید تعداد نیروهای ورودی و خروجی به ادارات در سال آینده پیش بینی شود تا کلاس درس دانش آموزان با مشکل موجه نگردد.

لازم به ذکر است که فاطمه پاپی، معاون آموزش ابتدایی و روسای ادارات دوره اول و دوم ابتدایی آموزش و پرورش استان در بدو ورود خود به شهرستان دهلران از برخی مدارس روستایی و شهری این شهرستان بازدید کرده و با دانش آموزان و فرهنگیان به گفتگو پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار