در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

نیمی از آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها باید مهارت‌محور باشد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، توجه به مهارت‌‌افزایی دانش‌آموزان را عاملی برای رشد علم و فناوری در جامعه عنوان کرد و گفت در اسناد بالادستی همچون برنامه ششم توسعه باید نیمی از آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها به سمت مهارت‌محوری برود.

کد مطلب: ۱۳۴۸۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
نیمی از آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها باید مهارت‌محور باشد

فرشته مرادی - فرهاد بشیری در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه طبق قانون، بخشی از آموزش‌ها در نظام آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها باید مهارت‌محور باشد، تاکید کرد: «در برنامه ششم توسعه، تکالیفی در ارتباط با مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و دانشجویان لحاظ شده است که زیرنظام‌های آموزشی موظف به انجام آن هستند و باید آسیب‌شناسی شود ‌که چقدر به تکالیف محول شده عمل شده است.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه کسب مهارت از سنین نوجوانی و جوانی اثرگذاری بیشتری دارد، گفت: «بنابراین بهتر است آموزش‌ها از سنین دانش‌آموزی دنبال شود. برای مهارت‌محور کردن آینده‌سازان ایران نیز باید اقدامات جدی انجام شود و مهارت‌‌محوری در کشور در بین دانش‌آموزان و دانشجویان تقویت شود.»

این نماینده مجلس گفت: «در تدوین برنامه هفتم توسعه، مهارت‌محوری آموزش لحاظ شده است و کمیسیون آموزش نیز تاکید جدی بر تقویت کسب مهارت از سوی دانش‌آموزان و دانشجویان دارد و این مهم را در جلسات کمیسیون با مسئولان مطرح می‌کند.»

وی با بیان اینکه ایران در زمینه تولید علم و دانش جزو کشورهای برتر دنیا است، گفت: «با توجه به اینکه دنیا به سمت کسب مهارت پیش رفته و بسیاری از افراد متقاضی مهارت‌آموزی هستند لازم است که این مساله هم در کشور، جدی‌تر مورد توجه قرار بگیرد همانطور که در برنامه ششم نیز تاکید شده نیمی از آموزش‌ها باید مهارت‌محور باشد اما متاسفانه درصدهای اجرای این موضوع به‌طور کامل محقق نشده است و باید بیشتر کار شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار