کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی در پوشش دوست‌یابی

تهران (پانا) - رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که در پوشش دوست‌یابی اقدام به ایجاد دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه شهروندان و کلاهبرداری از دوستان آنان کرده بود، خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی در پوشش دوست‌یابی

به گزارش ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی اشاره به جزئیات این پرونده گفت: مدتی قبل یکی از شهروندان با مرجوعه قضایی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه کرده و اعلام کرد که فردی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری‌اش در تلگرام اقدام به کلاهبرداری از مخاطبین و دوستان او کرده است.

وی با بیان اینکه ماموران در نخستین اقدام، درباره گروه‌ها و ارتباطات مجازی این فرد پرس وجو کردند، گفت: شاکی درهمین راستا به ماموران گفت که مدتی قبل در شبکه اجتماعی تلگرام در یک گروه دوستیابی عضو شده و برای دوستی با فردی ارتباط گرفته است. این فرد یک برنامه برای او ارسال کرده واز شاکی خواسته که حتما آن را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کند تا از این طریق بیشتر با هم آشنا شوند. شاکی هم اقدام به نصب برنامه کرده بود.

معظمی گودرزی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا با مشاهده برنامه متوجه شدند که این یک بدافزار بوده است، گفت: در واقع شاکی از طریق این برنامه به اطلاعات مخاطبین و دوستان این فرد در گوشی تلفن همراهش دسترسی پیدا کرده است و از این طریق اقدام به کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اقدامات ماموران پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری این فرد، گفـت: ماموران با انجام بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی او را در یکی از مناطق غربی تهران بزرگ دستگیر کرده و به پلیس فتای تهران بزرگ انتقال دادند.

وی با اشاره به افزایش تعداد شکات این پرونده در روند تحقیقات گفت: متهم پس از حضور در پلیس فتا تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن ضمن پذیرش بزه انتسابی گفت که از طریق نصب تروجان بر روی تلفن همراه شکات به مخاطبین آنها پیام داده و با ارسال شماره کارت اقدام به وجه نقد از این افراد با هویت شکات کرده است.

معظمی گودرزی با بیان اینکه متهم تا کنون بیش از دو میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کرده است، گفت: برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد و متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار