رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد:

صدای دختران نسل جوان باید شنیده شود؛ ضرورت تقویت روحیه کنشگری نسل جوان

باید شناخت مسائل دختران و توجه به مسائل‌شان را به عنوان یک اقدام جدی پیگیری کنیم/ باید به سوی سیاست‌گذاری مشارکتی حرکت کنیم/ سعی شد در بودجه‌های سنواتی بخش‌های مجزایی برای دختران آسیب‌دیده و در معرض آسیب در نظر گرفته شود

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون زنان مجلس شنیدن صدای دختران نسل جوان را ضروری دانست و گفت به نظر می‌رسد مهمترین اقدام این است که باید شناخت مسائل دختران به عنوان یک اقدام جدی پیگیری شود.

کد مطلب: ۱۳۴۷۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
صدای دختران نسل جوان باید شنیده شود؛ ضرورت تقویت روحیه کنشگری نسل جوان

فاطمه قاسم‌پور در گفت‌وگو با پانا درباره ضرورت اقناع نوجوانان و جوانان، اظهار کرد: «در اتفاقات چند ماه اخیر آنچه بیش از همه خود را نشان داد، تحولات سبک زندگی به ویژه در نسل جدید دختران و پسران‌مان است. این تحولات لزوماً هم تحولات منفی یا آسیب نیستند و گاه تغییرات مثبت و رو به جلویی را شاهدیم اما مساله این‌جاست که چه بخش‌هایی از این تغییرات را مثبت تلقی کنیم و چه منفی، در هر صورت جامعه مدیریتی و کارشناسی باید اولاً درک صحیحی از این تغییرات داشته باشد و زوایای پیدا و پنهان آن را بشناسد و ثانیاً با یک رویکرد مبتنی بر اجماع نخبگانی و اقناع جامعه هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کند.»

باید به سوی سیاست‌گذاری مشارکتی حرکت کنیم

وی افزود: «من بارها و بارها از کلیدواژه سیاست‌گذاری مشارکتی استفاده کرده‌ام و به جد معتقدم که ما باید در فرآیند سیاست‌گذاری‌مان به سوی سیاست‌گذاری مشارکتی حرکت کنیم. هم نخبگان و بدنه کارشناسی پیوند با بدنه سیاست‌گذار و برنامه‌ریز پیدا کنند، هم حلقه‌های میانی و گروه‌های واسط صدای جامعه و اقشار مختلف مردم را به گوش سیاست‌گذار برسانند و هم سعی شود جامعه با آن برنامه‌ریزی همدل و همسو باشد. این فرآیند اگرچه سخت است اما بایستی آن را مورد توجه قرار دهیم. در این شرایط است که می‌توانیم درک درستی از تغییرات نسل جدید، مطالبات آن‌ها، پیوندشان با ساختار فرهنگی جامعه ایرانی و... داشته باشیم. علاوه بر این لازم است در نسبت با این نسل روحیه کنشگری و فعالیت‌شان را تقویت کنیم. این تقویت روحیه کنشگری باعث خواهد شد دختران نوجوان خودشان وارد کارزار عمل شوند.»

رئیس فراکسیون زنان مجلس شنیدن صدای دختران نسل جوان را ضروری دانست و گفت: «شاید یکی از اقشاری که در برنامه‌ریزی‌ها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و نسبت با مسائلی که در حوزه زنان و خانواده پیگیری می‌شود کمتر به این قشر توجه می‌شود، دختران هستند. به نظر می‌رسد مهمترین اقدام این است که شناخت مسائل دختران و توجه به مسائل‌شان را به عنوان یک اقدام جدی پیگیری کنیم چون عمدتا مسائل دختران در قالب کلی جوانان یا دانش‌آموزان یا دانشجویان دیده می‌شود و کمتر با برش مسائل دختران، مسائل خاص ایشان بررسی می‌شود. ضمن اینکه دختران نسل جدید هم یک کل واحد نیستند و سبک‌های مختلف زندگی را برای خود تعریف کرده‌اند. مسلم است که باید این صداها را شنید و در برنامه‌ریزی اجتماعی نسبت به آن حساس بود.»

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: «من در طی این چند سال که در مجلس حضور دارم سعی کردم در تعامل با این دختران اعم از دانشجو، دانش‌آموز در جریان مسائل و مطالبات‌شان قرار گیرم.»

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: «یکی از اقدامات ما در کمیسیون اجتماعی توجه به مسائل دختران در معرض آسیب بود که در بودجه‌های سنواتی تلاش کردیم، بخش‌های مجزایی برای دختران آسیب‌دیده و در معرض آسیب در نظر گرفته شود. ضمن آن‌ که با اقدامات نظارتی هم سعی کردم برخی مسائل دختران دانش‌آموز را پیگیر باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار