عضو شورای شهر تهران درگفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

چرا شورای شهر تهران مجوز فروش 6 ملک را تصویب کرد

تهران (پانا) - یک عضوشورای شهر تهران درخصوص مجوز فروش شورا به 6 ملک شهرداری توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۴۶۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
چرا شورای شهر تهران مجوز فروش 6 ملک را تصویب کرد

ناصر امانی در گفت‌وگو با پانا درخصوص مجوز شورای شهر تهران به فروش 6 ملک شهرداری گفت: «شهرداری وقتی لایحه بودجه را به شورا ارائه می‌کند، املاکی که می‌خواهد در آن سال به فروش برساند به عنوان بودجه غیرنقد پیوست بودجه می‌کند. لذا خیلی از ملک‌ها به فروش می‌رسد که اصلا افکار عمومی از آن مطلع نیستند. ممکن است صدها ملک پیوست بودجه باشد که ما تصویب می‌کنیم تا شهرداری بفروشد چون در حد اختیارات شهردار است.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: «شهرداری می‌خواهد بابت بدهی‌ای که به بانک شهر دارد، این املاک را در اختیار بانک شهر بگذارد و بانک شهر از بدهی‌های شهرداری کم کند و به میزان آن به شهرداری تسهیلات پرداخت کند. یعنی یک کار برد-برد برای شهرداری تهران است.»

وی درخصوص ویژگی‌های این املاک توضیح داد: «یکی از این ملک‌ها 10 سال بود، خوابیده بود و واقعا فرسوده شده و نیاز به تکمیل دارد. خریدار نخست باید سازه را تقویت کند چون 10 سال است که آن سازه در تهران زیر باد و باران است از جمله املاکی بود که معارض داشت و اخیرا مشکلاتش حل شده است. یک زمین در منطقه 18 بود که تصرف شده بود و در یک سال رفتند با حکم قانون و پیگیری و درگیری این زمین را از چنگ متصرف‌ها درآوردند؛ زمینی که اصلا شهرداری خبر نداشت برای خودش است. یک تعداد املاک با این ویژگی‌ها را به شهرداری مجوز دادیم که برود با بانک شهر تهاتر کند تا بدهی‌ها پرداخت شود. اولا گفتیم کارشناسی آن حتما باید به‌روز شود. در روزی که شورا مجوز فروش را تصویب کرد، معلوم بود بعضی از املاک کارشناسی شده هم، در پرونده نیست به همین دلیل دو شرط گذاشتیم. یک اینکه حتما به‌روز بشود و اگر سه ماه از تاریخ آخرین کارشناسی گذشته باشد، حتما دوباره تجدید شود و کانون کارشناسان رسمی دادگستری مهر کند. دوم اینکه فقط صرف تهاتر بابت بدهی‌های شهرداری شود. یک ملک هم بابت توسعه خطوط مترو بود. یعنی در واقع هم بدهی‌های شهرداری را کم می‌کنیم و هم شهرداری می‌تواند به میزان آن وام بگیرد و به توسعه حمل و نقل عمومی کمک می‌شود. با این شرایط بود که موافقت کردیم و دلیلی برای مخالفت نمی‌بینیم.»

امانی تاکید کرد: «من یکی از اعضا هستم که همیشه به این نوع مسائل حساسم. درشهرداری مسئولیت مالی داشتم و فروش این املاک در جهت کمک به حل مشکلات شهر و شهروندان بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار