تلاش‌های قابل توجه بخش خصوصی در پیشرفت صنعت استان اردبیل

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل با اشاره به توسعه صنعت در استان، این پیشرفت‌ها را مرهون تلاش بخش خصوصی و صنعتگران این استان دانست.

کد مطلب: ۱۳۴۵۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تلاش‌های قابل توجه بخش خصوصی در پیشرفت صنعت استان اردبیل

سیدحامد عاملی ، استاندار اردبیل در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بیان کرد: طی سال‌های گذشته در استان اردبیل از ارزهای ارزان‌قیمت در راستای توسعه صنعت استفاده نشده و صنایع ایجادشده نتیجه تلاش بخش خصوصی و کارآفرینان استان بوده است.

وی ادامه داد: در استان اردبیل برخلاف بعضی استان‌ها، سرمایه‌گذاری کلان دولتی انجام نگرفته اما با این وجود و با تلاش صنعتگران، در حوزه‌های مختلف تولیدی اقدامات قابل توجهی صورت پذیرفته است.

استاندار اردبیل به توسعه صنایع سلولزی، نساجی و خودروسازی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مجموعه حدید مبتکران از جمله واحدهای موفق در حوزه خودروسازی است که تولید کامیون، لودر و لیفتراک را در داخل استان اردبیل انجام می‌دهد و هم‌اکنون تولیدات آن در مرحله شماره‌گذاری است.

عاملی اظهار کرد: همچنین استان اردبیل در حوزه تولید لاستیک از جمله استان‌های مطرح کشور بوده و در خصوص صنایع برق و الکترونیک نیز جزو استان‌های برتر است.

وی با اشاره به ورود استان به جرگه صنایع مسی گفت: در این راستا نیز با توجه به آغاز اجرای واحدهای تولید میلگرد و شمش، به‌منظور تکمیل زنجیره این صنایع اقداماتی انجام گرفته که با این اقدامات، شاهد اتفاقات بزرگی در حوزه صنایع فلزی خواهیم بود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: توجه به پشتیبانی از بخش صنعت و در نظر گرفتن بسته حمایتی در هر شرایطی برای این حوزه ضروری بوده و لازم است با در نظر گرفتن شرایط تورمی، توجه ویژه‌ای در سال آینده به بخش تولید شود.

عاملی بیان کرد: در راستای حمایت از صنایع نیز تأمین زیرساخت‌های خدماتی چون گاز و برق و خروج از ۲ نرخی بودن این خدمات برای صنایع باید مورد توجه قرار گرفته و نرخ یکسانی برای صنایع در نظر گرفته شود.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست ضمن تقدیر از حمایت‌های استاندار اردبیل از صنعتگران گفت: تأمین مواد اولیه واحدهای صنعتی و تولیدی دارای اهمیت خاصی بوده و تمام تلاش بر رفع مشکلات و موانع گذشته و حمایت کامل از صنعتگران است.

برادران اظهار کرد: با طراحی زنجیره تأمین مالی برای تولیدکنندگان و صنعتگران و همچنین سامانه جامع تأمین انرژی جهت تأمین تسهیلات مورد نیاز فعالان این حوزه و رفع مشکلات گذشته نیز تلاش می‌شود.

در این جلسه همچنین تعدادی از صاحبان واحد‌های تولیدی مشکلات حوزه‌های مربوطه را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار