با حضور وزیر دفاع و فرمانده کل انتظامی کشور انجام شد؛

الحاق ۷۰ فروند شناور پیشرفته تندرو به ناوگان مرزبانی فراجا

وزیر دفاع‌: نیروهای مسلح ‌به بهترین و پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی و انتظامی تجهیز هستند‌/ سردار رادان: قاچاقچیان کالا و مواد مخدر از امروز کار سخت‌تری خواهند داشت

تهران (پانا) - همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، آیین الحاق ۷۰ فروند شناور تندروی پیشرفته به مرزبانی فرمانده انتظامی کل کشور با حضور امیر سرتیپ آشتیانی، سردار رادان و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
الحاق ۷۰ فروند شناور پیشرفته تندرو به ناوگان مرزبانی فراجا

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، در این مراسم ۶۰ فروند شناور ۲۳ فوتی 《کلاس خلیج فارس》، ۶ فروند شناور HSC اروند》و ۴فروند شناور ۶۰ فوتی کلاس 《حیدر》ساختِ متخصصان و دانشمندان صنایع دریایی وزارت دفاع به ناوگان مرزبانی فرماندهی انتظامی الحاق شد.

گفتنی است ماموریت این شناورها، گشت زنی در آب‌های خلیج فارس و دریای خزر و حفظ حراست از مرزهای آبی ایران اسلامی می باشد.
شناور حیدر قادر به دریامانی در دریای مواج با ارتفاع موج بیش از ۸ متر بوده و دارای قابلیت برگشت پذیری پس از واژگونی جهت حفظ تعادل و غرق نشدن شناور در زوایای رول بالا( ۱۸۰درجه) می باشد.
این شناور با رویکرد دستیابی به سرعت بالا، برد دریانوردی مناسب، قابلیت حرکت در موج و نیز فضای زیست کافی جهت خدمه طراحی و ساخته شده است.

ماموریت اصلی شناور انجام عملیات جستجو و نجات، گشت و کنترل و بازرسی دریایی، تامین امنیت مرزهای دریایی، مبارزه با فعالیت های تروریستی و قاچاق مواد مخدر ر می باشد.

سامانه محرکه این شناور شامل دو دستگاه موتور دیزل دریایی با توان حداکثر هر کدام ۱۲۰۰ اسب بخار تشکیل شده که با کوپل شدن به دو دستگاه سامانه واترجت بومی، نیروی رانش لازم را جهت حرکت شناور ایجاد می نماید.

شناور خلیج فارس نیز شناوری با جنس بدنه کامپوزیت می باشد. این شناور قادر به دریابانی دریای مواج تا ارتفاع موج ۱ متر می باشد.
سامانه محرکه شناور از دو دستگاه موتور بنزینی برون نصب با توان حداکثر هر کدام ۲۰۰ اسب بخار تشکیل شده که نیروی رانش لازم را جهت حرکت شناور ایجاد می نماید.

عملیات گشت زنی، کنترل و بازرسی دریایی، تامین امنیت مرزهای دریایی، مبارزه با فعالیت های تروریستی و قاچاق مواد مخدر از ماموریت های اصلی این شناور می باشد.

شناور اروند نیز دارای حداکثر ۶۵ گره دریایی و برد دریانوردی ۳۰۰ مایل با مخزن سوخت بنزینی ضد انفجار یکپارچه از مانور پذیری و چابکی بالا برخوردار است.

وزیر دفاع‌: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به بهترین و پیشرفته ترین تسلیحات نظامی و انتظامی تجهیز هستند‌

‌امیر سرتیپ دکتر محمد‌رضا آشتیانی وزیر دفاع در مراسم الحاق شناورهای تندرو به ناوگان مرزبانی فرماندهی کل انتظامی طی سخنانی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت:مهم ترین عناصر قدرت ملی ما درایت و هدایت مدبرانه فرماندهی معظم کل قوا"مدظله العالی" ثبات سیاسی، توان و قدرت نظامی و انسجام ملی ما است.

وی افزود: امروز به همت متخصصان و دست اندرکاران صنعت دفاعی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و انتظامی تجهیز هستند که هر کدام از آنها در نوع خود دارای ویژگی های ممتازی است.

امیر آشتیانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر عناصر قدرت ملی توانسته است به امنیت پایدار برسد و بر قله های افتخار بایستد اما دشمنان که به دلیل بحران های متعددی که در کشور هایشان وجود دارد در نهایت ضعف و استیصال هستند و سعی دارند با اتهام زنی های دروغین به جمهوری اسلامی ایران وجهه از دست رفته خود را بازیابی کنند.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه ما با کشورهای مختلف همکاری دفاعی داریم و این نشان از قدرت ایران است گفت: ما طالب صلح و ثبات بوده و مخالف جنگ و هر نوع خشونت هستیم، دشمنان از بدو انقلاب توطئه‌های زیادی علیه ما انجام داده اند، اما شکست خورده و تمام ترفندهای آنان به ضرر خودشان تمام شد.

وی بابیان اینکه ما در وزارت دفاع مامور تسلیح و تجهیز نیروهای مسلح و ارتقاء قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران هستیم گفت: سازمان صنایع دریایی گام‌های مهمی در این زمینه برداشته و امروز 70 فروند تندرو به ناوگان فراجا الحاق شد که گام بزرگی در مواجهه و مقابله با تروریسم، مواد مخدر و قاچاق کالا خواهد بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: اقدامات فراجا در زمینه مقابله با قاچاق کالا، مواد مخدر و.. در جهت تقویت تولید ملی، اشتغال‌آفرینی و امید‌آفرینی است که با این الحاق قدرت مانور در دریا و توان رزم فراجا افزایش می‌یابد.

امیر سرتیپ آشتیانی یادآور شد: همه پیشرفت‌ها در مجموعه وزارت دفاع در سه عامل خلاصه می شود. نخست مطالبات مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا و هدایت و منویات ایشان که وزارت دفاع را به سمت اعتماد به نفس و خود باوری سوق می‌دهند. دومین عامل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود که باعث شد دست اجانب و سلطه‌گران کوتاه شود و فضا برای خودباوری و کار باز شود و سومین عامل همت، عزم و اراده متخصصین صنعت دفاعی و ابتکارات آنها در تولید محصولات است که کارهای بزرگی انجام دادند و به یاری خداوند ادامه خواهد یافت.

سردار رادان: قاچاقچیان کالا و مواد مخدر از امروز کار سخت‌تری خواهند داشت

سردار احمد‌رضا رادان فرمانده انتظامی کل کشور در مراسم الحاق 70 شناور تندرو به مرزبانی فراجا اظهار داشت: از 7 فرمان رهبری در حکم بنده، تامین امنیت و آرامش مردم یکی از مهم‌ترین بندها‌ است، آن چیزی که در این مراسم مورد توجه قرار گرفته نیز تامین امنیت دریا و دریانوردی است و بخش مهمی از این مسئولیت بر عهده مرزبانی فراجا‌ست که بایستی به آن توجه شود.

وی افزود: امنیت دریا و دریانوردی شئون مختلف از جمله مبارزه با زشتی‌ها و پلشتی‌ها تا مبارزه با قاچاق، امداد و نجات و حضور در دریای ایران دارد، این مهم زمانی حاصل می‌شود که در دریا حضوری فعال داشته باشیم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: زمانی می‌توان در دریا حضوری فعال داشت که تجهیزات به روز و متناسب با ماموریت نیز در اختیار نیروهای مرزبانی قرار دهیم که خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این زمینه رخ داده است.

فرمانده انتظامی کل کشور تصریح کرد: ما در فراجا اعتقاد به استفاده از تولیدات ملی داریم چرا که به دانش و توان متخصصان داخلی اعتماد داریم و خوشبختانه با کار بسیار خوب صنایع دریایی وزارت دفاع و استفاده از سامانه‌های نوین و حتی بی‌نظیر پاسخ خوبی به اعتقاد و اعتماد ما داده شد.

سردار رادان با اشاره به اهمیت هرمزگان در حوزه امنیت دریایی اظهار داشت: استان هرمزگان یکی از استان‌هایی است که قابلیت دریایی آن خود را به رخ می‌کشد، این استان 1100 کیلومتر مرز دریایی دارد و میزان زیادی ماموریت دریایی نیز دیکته می‌کند به همین جهت نیاز است به هرمزگان و بخش دریابانی هرمزگان توجه شود تا بتوان اقتدار دریایی را به رخ همسایه‌ها و حریفی که با ما قصد مقابله دارد نشان داد و بایستی پیام ایران که همان صلح و دوستی است همراه با اقتدار نیروهای مسلح مخابره شود.

سردار رادان با تاکید بر اینکه امروز روز بسیار خوب و بزرگی است، گفت: کار و رسالت ما در دریای هرمزگان ویژه‌تر خواهد شد و با این الحاق این شناورها به قاچاقچیان کالا و مواد مخدر پیام می‌دهیم از امروز روزگار سخت‌تری در برابر ماموریت‌های فراجا خواهند داشت و دریابانی ثابت خواهد کرد خروجی کارشان تأمین امنیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار