در گفت‌وگو با پانا

تاکید وزیر آموزش و پرورش بر ترکیب سفر‌های تربیتی با محتوای معرفتی

تهران(پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید وزارت آموزش و پرورش را بر ترکیب سفر‌های تربیتی با محتوای معرفتی با هدف ایجاد ارتباطِ موثر بین اردو‌ها و مباحث معنوی دانست و از اعزام حدود ۶ تا ۱۰ هزار دانش‌آموز برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد مقدس خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تاکید وزیر آموزش و پرورش بر ترکیب سفر‌های تربیتی با محتوای معرفتی

یوسف نوری در خصوص اعزام زیارت‌اولی‌ها به مشهد مقدس ضمن تبریک ایام دهه مبارکه فجر در گفت‌وگو با پانا گفت: «اردوهای زیارتی و تشرف به اماکن مقدس، از اموری است که در منابع اسلامی به آن بسیار سفارش شده است، زیرا اثرات عمیق و اساسی در روح و روان نوجوانان و جوانان ایجاد می‌کند و رفتار و شخصیت آنها را تحت الشعاع قرار می‌دهد. از آنجا که تاکید وزارت آموزش و پرورش بر ترکیب سفر‌های تربیتی با محتوای معرفتی است تا ارتباطِ موثر بین اردو‌ها و مباحث معنوی ایجاد و این دو به نحو شایسته‌ای با یکدیگر تلفیق شوند. در نهایت این تلفیق منجر به برگزاری اردوی تربیتی مشهد مقدس و زیارت بارگاه امام رضا (ع) برای دانش‌آموزان زیارت اولی شده است.»

نوری در خصوص استمرار این طرح در آموزش و پرورش تصریح کرد: «فعالیت‌های مقطعی و یکباره دارای اثرات ماندگار نیست و براین اساس تبدیل شدن سفر زیارت اولی‌ها به یک برنامه مستمر و ماندگار، نیاز به شبکه‌سازی دارد. در این راستا علاوه بر زیارت حرم امام رضا (ع) برنامه های مختلف اردویی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی برای دانش آموزان پیش بینی شده است‌ و محل اسکان دانش‌آموزان در اردوگاه ثامن الحجج مشهد مقدس است.»

‌نوری در ادامه در خصوص برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در تربیت نسل جوان در فضای مجازی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب گفت: «آموزش و پرورش به صورت غیرمستقیم فعالیت‌های تاثیرگذاری را در حوزه تربیت نسل جوان در فضای مجازی انجام داده است‌‌. از جمله این برنامه‌ها راه‌اندازی پویش کتابخوانی هیس‌طوری با هدف آشنایی دانش‌آموزان با سرگذشت کشورهای استعمارگر است، تا از طریق دانش آموزان نسبت به سرگذشت تلخ و تاریک کشور‌های استعمارگر شناخت پیدا کنند.»

نوری ضمن بیان اینکه باید با اطلاع‌رسانی گسترده، زمینه مشارکت گسترده‌تر دانش‌‎آموزان در این طرح را فراهم کنیم، گفت: «امید است با اجرای صحیح این طرح در کشور و برگزاری طرح‌های دیگر با این موضوع بتوانیم زمینه تربیت نیرو در فضای رسانه ای را در تراز موازین انقلاب اسلامی فراهم آوریم.»

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار