سرپرست مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش:

با حاکم کردن روحیه بسیجی باید مسیری را طی کنیم که منجر به بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران شود

بیان دستاوردهای صنعت نفت به فرهنگیان و دانش‌آموزان، تحقق منویات رهبر انقلاب مبنی بر جهاد تبیین است/ فضای کلاس، معلم را به مرجعی بی‌بدیل برای دانش‌آموزان تبدیل می‌کند

تهران (پانا) - سرپرست مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی بیان نشود، دیگران به نحوی دیگر اقدام به روایت خواهند کرد، گفت همه باید خارج از تشریفات اداری دست به دست هم دهند و با حاکم کردن روحیه بسیجی به صورت کم‌هزینه و پربازده، مسیری را طی کنند که منجر به بیان دستاوردها شود.

کد مطلب: ۱۳۴۵۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
با حاکم کردن روحیه بسیجی باید مسیری را طی کنیم که منجر به بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران شود

عباس ارغوانی، سرپرست مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیجی یعنی حضرت علی(ع) که تمام وجودش را وقف اسلام کرد و بسیج، کلید طلایی حل مشکلات اساسی کشور است. همچنین امام خمینی(ره) نیز فرمودند دفتر تشکیل بسیج را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا کردند.

وی با اشاره به فرمایشات سال گذشته رهبر معظم انقلاب به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) اظهار کرد: ایشان از مجاهدت حضرت زینب(س) تمجید کرده و فرمودند جهاد تبیین را حضرت زینب(س) پایه‌گذاری کردند و اجازه ندادند روایت دشمن، روایت اول شود. همچنین ایشان فرمودند بروید و دستاوردهای نظام و انقلاب را روایت کنید وگرنه دشمن برای شما روایت‌سازی می‌کند و جای حق و باطل را عوض می‌کند.

ارغوانی با بیان اینکه جهاد تبیین به عنوان فریضه قطعی و فوری، انتظار رهبر انقلاب است، خاطرنشان کرد: همه ما که عنوان بسیجی را یدک می‌کشیم باید دست در دست هم داده و به بیان واقعیت‌ها و حقایق نظام اسلامی بپردازیم که از کجا به کجا رسیده‌ایم. بیان روایت‌های انقلاب و نظام، وظیفه همه ماست.

سرپرست مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: جایی روایت‌ها را به صورت ماندگار حکاکی می‌کند، آموزش و پرورش در کلاس درس برای دانش‌آموز است. اگر در آنجا روایت شود و دانش‌اموز هم یک بار بشنود و ببیند، ماندگار می‌شود چرا که دانش‌اموزان، آینده کشور و انقلاب هستند و به همین دلیل بر همه ما واجب است که تمام داشته‌ها و دستاوردهای نظام را برای دانش‌آموزان و معلمان بیان کنیم.

وی با بیان اینکه تکیه‌گاه اصلی هزینه‌های نظام در جنگ تحمیلی، صنعت نفت بود اما مجاهدان صنعت نفت حتی یک روز نگذاشتند که این صنعت تعطیل شود، ابراز کرد: اگر این‌ها را روایت نکنیم، دیگران جور دیگری روایت می‌کنند به همین دلیل همه ما باید دست به دست هم دهیم و می‌خواهیم خارج از تشریفات اداری و با حاکم کردن روحیه بسیجی به صورت کم‌هزینه و پربازده، مسیری را طی کنیم و بسیجیان 2 وزارتخانه آموزش و پرورش و نفت، طلایه‌دار این حرکت جهادی باشند که یقینا تحقق منویات رهبر انقلاب است.

ارغوانی افزود: دانشگاه فرهنگیان مانند جنگ اُحُد، یکی از گلوگاه‌های نظام با ظرفیت ۱۰۰ هزار دانشجومعلم است که دستاوردهای صنعت نفت باید برای آن‌ها روایت شود.

در ادامه سردار صابر ماهانی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در این مراسم با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین گفت: امیدواریم ضمن انعقاد این تفاهمنامه با یک حرکت بسیجی، خواسته امروز رهبر انقلاب در جهاد تبیین که به عنوان یک دارو بیان کرده‌اند، صحنه زیبایی در این اقدام داشته باشیم.

وی تاکید کرد: جهاد تبیین برای نسل آینده باید جهاد امیدآفرینی باشد و معلم و دانش‌آموز با خدمات خالصانه ۴۴ سال گذشته باید آشنا شوند یعنی معلمان آشنا شوند و برای نسل آینده هم تبیین کنند.

ماهانی با اشهر به فرمایشات امام خمینی(ره) در خصوص نقش مجاهدان صنعت نفت در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایشان فرمودند همه اقشار ملت در این نهضت سهم دارند. همه کوشش کردند لکن کارکنان صنعت نفت، سهم به‌سزایی دارند که شریان حیاتی اجانب را قطع کردند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی، خواسته‌ای با عنوان جهاد تبیین دارند، خطاب به مسئولان وزارت نفت گفت:‌ دستان شما پر است و کارهای بزرگی انجام داده‌اید. مخصوصا در بحث تامین گاز در سرمای هوای اخیر، کارتان ارزشمند بود و توانستید مدیریت کنید و تمام این کارها باعث کارآمدی نظا ‌می‌شود.

وی ابراز کرد: انعقاد این تفاهمنامه، کار ارزشمندی است که دست به دست هم داده و خدمات را به دانش‌آموزان معرفی کنیم. دانش‌آموز اگر مطالب را به خوبی متوجه شود به خوبی هم می‌تواند بیان کند.

ماهانی با بیان اینکه هر جا کارها را با نگاه بسیجی پیش برده‌ایم، پیشرفت و موفقیت حاصل شده و این تفکر بسیجی در وزارت نفت حاکم است، خاطرنشان کرد: شاید امکان حضور همه دانش‌آموزان در مراکز وزارت نفت و بازدید از پیشرفت‌ها وجود نداشته باشد اما اگر کلیپی فراهم شود می‌توان این کلیپ‌ها را در کلاس‌های هوشمند مدارس پخش کرد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری این کار بیان کرد: بیشترین جایی که با جامعه ارتباط دارد، آموزش و پرورش است و با احتساب فرهنگیان، دانشجویان، دانشجومعلمان و والدین دانش‌آموزان، آموزش و پرورش با جمعیتی بالای ۴۰ میلیون نفر در ارتباط است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی، میراث شهدا در دست ماست و باید بتوانیم از میراث شهدا به خوبی حفاظت کنیم و به نسل‌های بعدی برسانیم، گفت: دشمن می‌خواهد جلوی حرکت و پیشرفت انقلاب را بگیرد که با این اقدام باید جلوی کار دشمن گرفته شود.

فضای کلاس، معلم را به مرجعی بی‌بدیل برای دانش‌آموزان تبدیل می‌کند

رضامراد صحرایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: از ویژگی‌های حکمرانی خوب، توجه به تربیت معلم است و آینده یک کشور را از وضعیت آموزش و پرورش آن می‌شود پیش‌بینی کرد.

وی با بیان اینکه تربیت معلم، مرکز ثقل آموزش و پرورش است، اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که افتاده این است که نقش مرجعیت معلم به دلایلی کمتر شده که این نقش را باید به سازمان اجتماعی کشور برگردانیم.

صحرایی با بیان اینکه نکته بعدی این است که مهمترین آفت امروز جامعه ما گسست نسلی است، خاطرنشان کرد: تغییرات نسلی آنچنان جدی است که ممکن است قدرت ادراکی نسل‌ها متفاوت باشد و گسست نسلی سبب شکست ادراکی شده است. قبلا فاصله‌ها کم بود اما الان گسست ایجاد شده که راه حل آن معلم به عنوان حلقه وصل است چون دانش‌آموزان، حرف معلم را بیشتر قبول دارند و فضای کلاس، معلم را به مرجع بی‌بدیل برای بچه‌ها تبدیل می‌کند بنابراین عامل جوشش برای اتصال نسل‌ها معلم است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: بعد از گسست نسلی، مهمترین آفت جامعه، نظام اداری و تعلیم و تربیتی، گیر افتادن در تله ساختارهایی است که خودمان ایجاد کرده‌ایم و همه می‌دویم اما راضی نیستیم.

وی با بیان اینکه از حمایت بسیج برای ایفای نقش خود خرسندیم، ابراز کرد: گره تربیت معلم، اهرمی است که اگر باز شود و معلم خوب تربیت شود، گره باز می‌شود. در طرح جامع تربیت معلم که در دستور کار است، دانشجویان علاوه بر 150 واحد درسی باید ۱۲ مهارت هم کسب کرده باشند تا بتوانند مشغول شوند چرا که یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین، تربیت فناورانه است و دانشجویان به گونه‌ای تربیت خواهند شد کا محصلان آینده را تربیت کنند‌ و به همین دلیل معلمان باید برای آینده تربیت شوند.

صحرایی با بیان اینکه از جمله کارهای ضروری، نمایش دادن پیشرفت‌های کشور است، خاطرنشان کرد: وزارت نفت، بزرگترین آزمایشگاه کشور است و اردوهای راهیان پیشرفت نیز فرصت یادگیری غیررسمی هستند که یادگیری رسمی را ارزشمند می‌کنند.

با تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی نیازی به صادرات نفت نخواهیم داشت

مرتضی شاه‌میرزایی، فرمانده مرکز بسیج وزارت نفت نیز با گرامیداشت یادو خاطره شهدای صنعت نفت گفت: ۴۵ سال پیش در این ایام چه حال و هوا و سودایی در این کشور حاکم بود. از یک طرف تمام طاغوت‌ها شبانه‌روز و بی‌وقفه کار می‌کردند و همه هم‌دست شده بودند که مبادا انقلاب پیروز شود. تمام آورده‌های دست‌ساز بشر در دست یک طرف بود و یک طرف هم ملت مظلوم و مواجه با جنگ‌های نابرابر و شکنجه بود و یک امام وارسته که به وعده‌های الهی ایمان داشت و پیروزی انقلاب اسلامی، مصداق پیروزی یک بر یک میلیون بود.

وی افزود: پرجمعیت‌تر از انقلاب اسلامی ایران، انقلاب‌هایی در جاهای دیگر دنیا هم بوده‌اند که نتوانسته‌اند پیروز شوند اما اینجا معجزه رخ داد و اراده و نصرت الهی آمد و تا انقلاب پیروز شود.

شاه‌میرزایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، گران به دست آمده و رهبر معظم انقلاب فرمودند جهاد تبیین، جهاد فوری است، اظهار کرد: یک روز، عبور از اروند، جهاد بود و امروز جهاد در فضای مجازی هم یک جهاد است که باید بدانیم چگونه این را اجرا و عملیاتی کنیم.

فرمانده مرکز بسیج وزارت نفت گفت: یک و نیم میلیون تُن تولید پتروشیمی و ۶ میلیون بشکه تولید نفت در ابتدای انقلاب بود اما امروز با وجود تمام جنگ‌ها، فتنه‌ها و تحریم‌ها بیش از ۹۲ میلیون تُن ظرفیت صنعت پتروشیمی ماست و این بزرگترین افتخار است. برنامه‌ای ترسیم شده که این ظرفیت به ۲۰۰ میلیون تُن برسد.

وی افزود: مصمم هستیم با تولید تمام محصولات صنعت پتروشیمی، زنجیره ارزش را تامین کرده و نیازی به خارج نداشته باشیم و دیگر نیازی به صادرات نفت هم نخواهیم داشت چرا که نفت تولیدی در مجتمع‌های پتروشیمی، تبدیل به محصولات می‌شود.

شاه‌میرزایی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان را باید در معرض جهاد تبیین قرار دهیم، گفت: امکان ندارد همه دانش‌آموزان را به مراکز نفت ببریم اما در استان‌ها انبار نفت، پمپ و... داریم که می‌توانیم بگوییم و معرفی کنیم

وی با بیان اینکه جلسات فشرده اردوهای راهیان نور نیز آغاز شده است، خاطرنشان کرد: از ظرفیت اسکان در جنوب کشور برای راهیان نور استفاده می‌شود. جلسات فشرده راهیان نور نیز برگزار می‌شود تا اعزام‌ها را از اویل اسفند آغاز کنیم چون تا سوم فروردین (اول ماه مبارک رمضان) باید اردوها تمام شود.

شاه‌میرزایی تاکید کرد: فرماندهان بسیج در شرکت‌ها و حوزه‌های وزارت نفت با تمام شبکه‌ها در کشور هماهنگ شوند و سازماندهی کنند تا در لابه‌لای راهیان نور از تجهیزات پتروشیمی و پالایشگاه‌ها بازدید کنند.

تجارب بسیج از اردوی راهیان نور در اردوهای راهیان پیشرفت استفاده می‌شود

محسن حقیقی‌مقدم، رئیس مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت نیز گفت: مساله برای خادمان مردم در صنعت نفت، تولید نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی و تامین نیاز داخل کشور در این حوزه و افزایش صادرات برای تولید ثروت در کشور است.

وی با بیان اینکه در طول ۴۴ سال گذشته، کارهای بزرگی در صنعت نفت به‌ویژه بعد از دفاع مقدس برای انجام این ماموریت اساسی انجام شده است، اظهار کرد: همچنان هم مساله اصلی ما همین است اما در صنعت نفت، یک رسالتی تعریف کرده‌ایم که اگر بخواهیم دستاوردها و مجاهدت‌های این عرصه تداوم یافته و به نسل آینده منتقل شود و قدردان باشند، راهی جز روایت این پیشرفت‌های افتخارآفرین نداریم.

حقیقی‌مقدم خاطرنشان کرد: برای انجام این ماموریت، دستمان پیش آموزش و پرورش دراز است. کارهای بزرگی در گمنامی و با تلاش شبانه‌روزی انجام می‌شود که که مایه امید برای نسل آینده است. در این مدت، مساله اصلی کشور ساخت ایران قوی بوده که باید بماند و به آینده منتقل شود.

رئیس مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت گفت: بسیج در برگزاری اردوهای راهیان نور، تجارب خیلی خوبی دارد و با این تجربه‌ای که دارد می‌تواند به حوزه‌های دیگر سرایت دهد که اردوهای راهیان‌ پیشرفت برگزار شود و به همین دلیل بنا شد مرکز بسیج 2 وزارتخانه به عنوان ارکان اصلی ساماندهی حرکت اساسی، محور کار باشند و دستاوردهای حوزه نفت را به معلمان و دانش‌اموزان معرفی کنند.

رضا عاشوری‌زاده. معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی اداره کل امور پژوهش وزارت نفت نیز گفت: جنگ در آن سال‌ها نعمت بود و تحریم امروز نیز فرصتی برای ظهور و بروز ایده‌های ناب است.

وی اظهار کرد: رویداد توسعه فناوری، ایده‌های نوآورانه و کار جهادی به مناسبت دهه فجر با هدف ارائه بخشی از ابداعات و اختراعات صنعت نفت اجرا شد که شاهد ثبت بیش از ۸۰ دستاورد نوآورانه برای حضور در این رویداد بودیم و ۲۶ دستاورد پذیرفته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار