تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه آزاد با آرمان‌های امام راحل (ره)، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه آزاد و دانشگاهیان این دانشگاه با آرمان‌های امام راحل (ره)، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

کد مطلب: ۱۳۴۴۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه آزاد با آرمان‌های امام راحل (ره)، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در آستانه ایام چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه اعضای هیات رئیسه، روسای مراکز و مدیران سازمان مرکزی و جمعی از روسای واحدها، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره)، با آرمان‌های امام (ره)، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم که ظهر امروز در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد، با تسلیت سالگرد وفات حضرت زینب کبری (س) تبیین‌کننده کربلا گفت: در مظهر حضرت امام (ره) پس از 44 سال از بنیانگذاری انقلاب اسلامی سر تعظیم فرومی‌آوریم برای انقلابی که بنیان نهاد و بیش از چهار دهه هرچه گذشت، نشان داد که امروز انقلاب اسلامی یک ضرورت حیاتی برای جهان است.

وی افزود: امام خمینی (ره) حرکتی را آغاز کرد که در این ظلمتکده جهانی سرمایه‌ای برای انسانیت و بشریت شد و امروز هرچه جلو می‌رویم، همه عالم بر لزوم این حرکت و چراغی که برافروخته شد، شهادت می‌دهند. البته چراغ این انقلاب توسط مقام معظم رهبری روشن مانده و انقلاب تا به امروز ادامه یافت. ان‌شاءالله انقلاب اسلامی ایران به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل خواهد شد.

دکتر طهرانچی با اشاره به ویژگی‌های حرکت امام (ره) و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در این حرکت چند نکته اساسی وجود دارد که باید به آن توجه کرد. اولین نکته، اقتناع انقلاب اسلامی بر اسلام ناب محمدی است. در این مسیر شخصی برآمده از نظام فقاهت و در ادامه هویت شیعی و مدارس شیعی، با بنیان‌هایی استوار، انقلاب اسلامی را بنا نهاد، اما در بنا نهادن این انقلاب شرایط فضا و مکان را به زیبایی درک کرد و امروز انقلاب اسلامی ایران به نیکی برای عالمیان تبیین شده و جا گرفته و پاسخگوی نیازهای امروز دنیا شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر اسلام و بر دو پایه علم و حکمت نظام‌سازی کرده و شرایطی را پیش آورد که علیرغم همه دشمنی‌ها، مسبب پایداری انقلاب اسلامی شده است.

طهرانچی، نهادسازی را ویژگی دیگر حضرت امام (ره) برشمرد و گفت: نهادهای بسیاری برای بقای انقلاب به دست حضرت امام (ره) پایه‌گذاری شد که ازجمله آنها می‌توان به شورای نگهبان در کنار شورای مجلس اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان نقطه قوت و همچنین تأسیس جهاد سازندگی و سپاه پاسداران اشاره کرد. در کنار همه این نهادها، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهاد علم توسط امام (ره) پایه‌گذاری شد که با پاسخی که ملت بزرگ ایران داشت، امروز به عنوان یک ثمره انقلاب اسلامی مطرح است. بدون شک اساس دانشگاه آزاد اسلامی که با تأیید امام خمینی (ره) بنیان گذاشته شد، امروز همه اهل سیاست علم و اهل علم را به تعجب واداشته است چرا که یک حرکت علمی بزرگ‌مقیاس، گسترده و بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سعی کرده در کنار نهادهای پس از پیروزی انقلاب نقش مؤثری ایفا کند و از فراز و فرودها عبور کرده است، گفت: امروز در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به محضر امام (ره) آمده‌ایم تا عهد ببندیم که ای امام بزرگ؛ شما از ما طلب دانشگاه اسلامی کردید و ما با همه توان خواهیم کوشید که دانشگاه آزاد اسلامی به حق یک دانشگاه اسلامی باشد و در تعلیم و تربیت جوانان این سرزمین بکوشیم و در این مسیر از چیزی نهراسیم. ای امام بزرگ؛ با شما عهد می‌بندیم که آنچه برای احیای امت و این ملت خرج کردید و همت گماردید، ما نیز در صحنه علم پاسدار آن باشیم.

طهرانچی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله همچون شهدای انقلاب اسلامی و شهدای جهاد علمی بتوانیم بر این عهد پایدار باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار