سید‌حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق نمایندگان با آرمان‌های امام راحل:

نمایندگان باید ‌به امیدآفرینی و نقاط قوت نظام توجه داشته باشند

بُعد نظارتی مجلس دومین رکن رکین این جایگاه عظیم نظام اسلامی است

تهران (پانا) - تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با بیان اینکه نمایندگان بیش از هر کسی می‌توانند مشکلات مردم را لمس کنند و باید علاوه بر همت و تلاش، به امیدآفرینی و نقاط قوت نظام توجه داشته باشند، گفت  بُعد نظارتی مجلس دومین رکن رکین این جایگاه عظیم نظام اسلامی است.

کد مطلب: ۱۳۴۴۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان باید ‌به امیدآفرینی و نقاط قوت نظام توجه داشته باشند

سید‌حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق نمایندگان با آرمان‌های امام خمینی (ره)، اظهار کرد: جا دارد در این موقعیت یادی کنیم از امام بزرگوارمان که پایه‌گذار این بنای مستحکم بودند و شهدای عظیم الشأن که امروز آسایش و آرامش ما مرهون خون پاک آنهاست و باید یادی کنیم از نمایندگانی که در طول 44 سال در این مکان حضور یافتند و امروز در بین ما نیستند.

وی ادامه داد: استضعاف به معنای فقر نیست بلکه به معنای مشکلات و فقر ناشی از ظلم است، فقری که از اجحاف پدید می آید و این ظلم مضاعفی که در رژیم ستم‌شاهی بود و در فاصله عمیق طبقاتی و نگاه و دست حاکمان به سرزمین های دیگر، به استضعاف سیاسی و فرهنگی و معیشتی انجامید، اما انقلاب دین خود را به طبقه محرومی که آن را به وجود آورد ادا کرد و طبقه فربه در سال‌های نخستین انقلاب برآمده از نگاه فقرستیز انقلاب بودند، روستاییانی که به مدد توجه انقلاب رشد کردند، البته دشمنان خارجی ما بیکار نبودند و تحریم‌ها وضع شد و روز به روز آن را توسعه می‌دهند.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با یادآوری اینکه مجلس متصل‌ترین بخش حاکمیت به مردم است، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: در نظام اسلامی همه حق دارند و شما باید مراقب حقوق آنها باشید. مجلس دروازه ارتباط حکومت با مردم و همچنین دروازه ورود مردم به حکومت است، بنابراین حق دارند از شما بیش از هر کسی مطالبه کنند و محرومان که پایه‌گذاران این انقلاب هستند، بیش از هر کسی حق دارند که مطالبه داشته باشند.

سید‌حسن خمینی با بیان اینکه در آستانه چهل و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی، گردنه‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، تصریح کرد: در این دوران دشمنی‌ها و نابخردی‌های زیادی در پیش و پس ما وجود داشت و از آنها عبور کردیم و از رهبری معظم انقلاب تشکر می‌کنیم که این کشتی را از خطرات به سلامت عبور دادند.

هر چه پرده‌ها کنار رود و شفاف‌سازی شود، فساد و خیانت کمتر می‌شود

وی با یادآوری اینکه جنگ اقتصادی امروزه مهمترین مشکل کشور است، گفت: نمایندگان بیش از هر کسی می‌توانند مشکلات مردم را لمس کنند و باید علاوه بر همت و تلاش، به امیدآفرینی و نقاط قوت نظام توجه داشته باشند و همت و تلاش خود را روز به روز افزایش دهند.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه مسئولان باید خود را در اتاق شیشه‌ای قرار دهند، گفت: هر چه پرده‌ها کنار رود و شفاف‌سازی شود، فساد و خیانت کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه بُعد نظارتی مجلس دومین رکن رکین این جایگاه عظیم نظام اسلامی است، گفت: همه ما سر سفره مردم هستیم، بنابراین می طلبد اتاق‌ها را شیشه‌ای کنیم. البته مجلس تلاش‌های بسیار خوبی برای رفع مشکلات داشته و جا دارد از آن تقدیر و تشکر کنیم؛ بخش عمده مشکلات ناشی از دشمنی‌هاست و از مجلسِ امید و انتظار که عصاره فضائل ملت باید باشد و هست، بیش از این انتظار داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار