رئیس سازمان غذا و دارو:

مشکل فساد و رانت در حوزه دارو به حداقل رسیده است

تهران (پانا) - رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت با اجرای طرح دارویار می‌توانیم بگوییم امروز در حوزه دارو چیزی به اسم ارز ترجیحی و یا رانت و فساد وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مشکل فساد و رانت در حوزه دارو به حداقل رسیده است

به گزارش سازمان غذا و دارو، سید حیدر محمدی افزود: طرح اصلاح سیاست های ارزی در سازمان غذا و دارو در راستای اهداف کلان جمهوری اسلامی و در زمینه ارتقا سلامت در جامعه است و در طرح «دارویار» تلاش شد تا مسایل موجود در حوزه تخصیص ارز ترجیحی به دارو حل شود و با اقداماتی که انجام شد، می توانیم بگوییم امروز در حوزه دارو چیزی به اسم ارز ترجیحی و یا رانت و فساد وجود ندارد.

وی اظهار داشت: باید در حوزه وظایف خود به سمتی پیش رویم که تمام فرآیندها به صورت فناورمحور انجام شود. در حوزه دارو و تجهیزات سربلند هستیم و از تنگناهای موجود عبور کرده ایم.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از حدود تیرماه که اصلاح سیاست های ارزی آغاز شد، مشکلاتی مانند احتکار نیز تا حدود زیادی برطرف شده است؛ در حال حاضر مهمترین مشکل ما در حوزه تجهیزات مصرفی و شیرخشک؛ ارز ترجیحی است که امیدواریم این مورد نیز با تضمین تامین اعتبار مرتفع شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اجرای موفق طرح دارویار تاکید کرد: طرح دارویار با موفقیت در کشور انجام شد و برگشت ناپذیر است، باید با برنامه‌ریزی؛ زیرساخت های لازم را تقویت کنیم تا با مشکلات مواجه نشویم.

به گفته وی اگر الگوی مصرف داروها اصلاح نشود، با هر میزان تولید دارو، باز هم با کمبود مواجه می شویم؛ در بحث سرم نیز لازم است مصرف بیش از حد سرم کنترل شود، انتظار ما این است که کنترل در همه حوزه ها با جدیت انجام شود و دانشگاه ها در بحث نظارت ها با دقت بیشتری عمل کنند؛ باید از مصرف کنندگی فاصله بگیریم و این کار با کنترل درست، قابل انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار