معاون وزیر بهداشت:

۷۲ طرح بزرگ درمانی آماده بهره‌برداری است

تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت همزمان با ایام‌الله دهه فجر ۸۲ طرح بزرگ درمانی در سراسر کشور در دست بهره‌برداری است.

کد مطلب: ۱۳۴۴۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
۷۲ طرح بزرگ درمانی آماده بهره‌برداری است

به گزارش ایرنا؛ "بهروز رحیمی" روز شنبه در حاشیه ششمین همایش نکوداشت خیران سلامت شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افتتاح این طرحها بیش از هفت هزار تخت درمانی به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه می‌شود.

وی افزود: پنج هزار و ۵۰۰ طرح نیمه‌کاره بزرگ بهداشتی و درمانی در سراسر کشور با پراکندگی‌های متفاوت در حوزه‌های مختلف بهداشت، درمان، رفاهی، آموزش، اداری و ستادی داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: برنامه وزرات بهداشت و درمان و دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره است که طبق قول وزارت بهداشت، در سال نخست دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، یک‌هزار پروژه بهداشتی و درمانی تحوبل شد.

رحیمی ادامه داد: امسال نیز طبق تعهد وزارت بهداشت و درمان، تا انتهای سال مالی ۱۴۰۲ بیش از ۲ هزار طرح بهداشتی و درمانی را تکمیل و تحویل خواهد شد.

به گفته وی؛ بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان همدان نیز جزء پروژه‌های بزرگ درمانی نیمه‌کاره‌ باقی‌ مانده بود و دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم پزشکی و پرستاری را یکی از زیرساخت‌های اصلی رشد و توسعه دانش در سراسر کشور دانست و گفت: در این راستا سیاست وزارت بهداشت توسعه رشته‌های علوم پزشکی و استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها است.

رحیمی با بیان اینکه ذیل دانشکده مادر و دانشگاه علوم پزشکی، به دنبال راه‌اندازی و توسعه رشته‌ها هستیم، افزود: در شهرستان ملایر با توجه به قدمت زیاد دانشکده پرستاری، امسال رشته‌هایی همچون هوشبری، فوریت‌های پزشکی، اتاق عمل و رشته‌های بهداشتی و پرستاری اضافه خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با اضافه شدن این رشته‌ها در آینده نزدیک بتوانیم دانشکده علوم پزشکی را در این شهرستان داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: این شهرستان با ظرفیت بسیار بالا و زیرساخت‌های مناسبی که دارد، بدون شک می‌تواند در حوزه توسعه علوم پزشکی یک بال مهم در جنوب استان همدان باشد.

رحیمی تاکید کرد: با توجه به قدمت و اهمیت دانشگاه علوم پزشکی همدان در وزارت بهداشت و درمان، این مسیر با همراهی دانشگاه اتفاق خواهد افتاد و شهرستان ملایر صاحب دانشکده علوم پزشکی خواهد شد.

به گفته وی، رویکرد دولت سیزدهم تغییر و ریل‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان است و در این مسیر اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده در دستور وزارت بهداشت و درمان قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک فرانشیز درمان را از نظام ارجاع رایگان خواهیم کرد.

رحیمی ادامه داد: با این اقدام، کمک می‌کنیم با ایجاد زیرساخت‌هایی همچون خانه‌هایی بهداشت، مراکز جامع سلامت و مراکز آزمایشگاه رفرانس که در قالب ۲ هزار پروژه بهداشتی تعریف شده، بتوانیم پزشک خانواده را در سراسر کشور تکمیل کنیم.

وی تاکید کرد: بدون شک با تکمیل پزشک خانواده، زنجیره ارایه خدمات بهداشتی و درمانی از حلقه نخستین، به عنوان خانه بهداشت شروع خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع، بخش زیادی از بار بیماری در حوزه درمان و فشار از روی بار درمان کمتر و امید به زندگی مردم بیشتر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار