در گفت‌وگو با پانا:

نبی ساکی: تیم‌های پایه ارث پدری برخی افراد شده است

تهران (پانا) - پیشکسوت نفت آبادان معتقد است تنها راه نجات از باتلاقی که این تیم در آن گیر افتاده، ۴ برد پیاپی است وگرنه متاسفانه زودترین سقوط را خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۳۴۴۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
نبی ساکی: تیم‌های پایه ارث پدری برخی افراد شده است

نبی ساکی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به وضعیت بحرانی نفت آبادان گفت:«مشکلات تیم نفت از همان ابتدای فصل همیشه شکل می‌گیرد. جایی که مدیران تغییر می‌کنند. وقتی مدیریت جدید می‌آید، طبیعیتا باید باشگاه به آرامشی برسد و برخی مشکلات مرتفع شود. اما متاسفانه مدیرانی که می‌آیند حتی با آگاهی نسبت به شرایط بد مالی و تیمی، باز گیر می‌افتند و کاری پیش نمی‌برند. امسال حتی تغییرات مدیریتی هم بیشتر از تغییر مربی شده است. من ندیدم که مدیر جدید، تفاوتی نسبت به قبلی ایجاد کرده باشد. مدیریت وقتی می‌آید، یک تیر دارد که آن هم تغییر مربی است. تیرش را می زند و دیگر کاری نمی‌کند.»

وی افزود: «وقتی تیم بازیکنان ضعیف و بی کیفیت داشته باشد، تغییر مربی نمی‌تواند چاره ساز باشد. بازیکن بی‌کیفیت، پاشنه آشیل تیم می‌شود. بازیکنان جوان و باکیفیتی که جزو سرمایه‌های نفت حساب می‌شوند، چرا باید توسط مربی قبلی(علیرضا منصوریان) به تهران سوئیچ شوند؟ منصوریان با آن همه امکانات آن نتایج ضعیف را گرفت که اگر تماشاگر بود، بدون شک یک سال دوام نمی‌آورد. این کارش به باشگاه ضربه مهلکی زد. درحالی که باشگاه برای زواری و حامدی‌فر هزینه کرده بود و وزنه نفت بودند، متاسفانه منصوریان آنها را به تیم محبوبش(استقلال) فرستاد تا آنجا نیمکت‌نشین شوند! من در نیمکت‌نشینی استقلال افتخاری نمی‌بینم که منصوریان بازیکنان آینده دار ما را حراج کرد. اصلا مربی قبلی، با چه مجوزی راجع به نفت نظر فنی می‌دهد و بازیکنش را به این و آن تعارف می‌کند؟ مگر شما ایجنت یا دلالی؟»

پیشکسوت نفت‌آبادان ادامه داد: «به هر بازیکن جوانی بگویی تو را به فلان تیم تهرانی می‌برم، وسوسه می‌شود. اصلا بازیکن جوان به پختگی رسیده که بتواند در استقلال بازی کند؟من هیچ وقت نفت آبادان را ندیده بودم در زمینش این قدر موقعیت به تیم‌های پایتخت بدهد اما زمان منصوریان به استقلال بالای ۲۰ موقعیت گل دادیم. این ضعف مدیریت است که اجازه می‌دهد بازیکن جوانش را حراج کنند. آن وقت بازیکن پابه سن گذاشته، برای نفت کلاس می‌گذارد. اتفاقا گل‌هایی که خوردیم، روی اشتباهات همان بازیکن‌های پا به سن گذاشته است. اینها بخاطر مشکلات مالی نفت مانده‌اند وگرنه با این میزان دوندگی، حتی لیگ یک هم برای شان زیاد است.»

نبی ساکی گفت: «نمی دانم تاوارس که چندین بازی است روی نیمکت تیم می‌نشیند، آیا اصلا آنالیزور دارد یا نه. اصلا تیم‌های حریف را آنالیز نمی‌کنند. مگر می‌شود با چشم بسته مقابل حریفان رفت. من چیزی از مربی جدید ندیدم و از لحاظ فنی در سطح پائین است. اما مربی حرفه‌ ای است و برخلاف منصوریان که حتی کارمندهای وزارت نفت را می‌شناخت، حتی در مورد مسائل مالی حرف نمی‌زند. بازی نفت مقابل هوادار را دیدم که نزدیک به ۷۰ دقیقه آن هم در آبادان بازی دست حریف بود. حتی هیچ برنامه‌ای برای گرفتن توپ از حریف نداشتیم.»

وی تاکید کرد: «نفت آبادان اگر با همین روال پیش برود، بدون شک سریع ترین سقوط را به لیگ یک خواهد داشت. بازی با هوادار، یک سه چرخه سوار داشت رد می‌شد،پرسید بازی چند چند است. یعنی در آن شرایط سخت که دنبال نان درآوردن است، پیگیر نتیجه نفت است. تیم اگر به لیگ یک برود، شور و نشاط از آبادان هم می‌رود. اما می‌دانم عده‌ای از مسئولان خوشحال می‌شوند. این تیم در صورتی می‌تواند از باتلاقی که در آن گرفتار شده، نجات یابد که ۴ بازی پشت سر هم را ببرد. این تیم نباید مقابل حریفان مستقیمش مثل نفت مسجدسلیمان و مس و ملوان ببازد.»

پیشکسوت نفت آبادان افزود: «وقتی تیم بزرگسال نفت دچار مشکل می‌شود، سلسله وار تیم های پایه هم دچار مشکل می‌شوند. الان امیدهای باشگاه هم اوضاع خوبی ندارد. متاسفانه سرمربیگری تیم های پایه نفت رفاقتی است. هیچ مربی کارنامه دارد و اسم و رسم داری که بازی کرده باشد، را در تیم‌های پایه نمی‌بینید. تیم‌های پایه ارث پدری شده است.»

نبی ساکی گفت: «وقتی جایی ثبات نباشد، بازیکن هم کم کاری می‌کند. برداشتن پرکاس اشتباه بود. با شرایط مالی که باشگاه داشت، تیم بست و تیمش باکیفیت بود. آدم محجوبی بود با این حال وقتی جایی که بازیکن می‌تواند مربی عوض کند، اینجا شما می‌خواهید ثبات باشد.»

بهنام آقاجانلو/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار