همزمان با دهه فجر صورت گرفت

عهد رفاقت نوجوانان قمی با نخستین دانش آموز شهید انقلاب

قم (پانا) - جمعی از دانش آموزان مدارس ابتدایی ناحیه 4 قم، همزمان با دهه فجر و سالروز میلاد امام علی(ع)، یاد و خاطره شهید «حیدر رضایی» نخستین دانش آموز شهید انقلاب را طی مراسمی در منزل خواهر شهید واقع در خیابان انسجام قم گرامی داشتند.

کد مطلب: ۱۳۴۴۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
عهد رفاقت نوجوانان قمی با نخستین دانش آموز شهید انقلاب

زهرا پناهی روا، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش طی سخنانی در مراسم عهد رفاقت با شهید رضایی، با تبریک سالروز ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر اظهار کرد: آنچه که در زندگی شهید «حیدر رضایی» مشهود است این است که این شهید والامقام از حضور مربیان ارزشمندی برخوردار بوده و از آنان حرف شنوی کامل داشته است.

وی افزود: تاثیر مربیان شهید رضایی به حدی بود که وی با این سن کم خود، در تظاهرات علیه رژیم طاغوت شرکت می کرد تا آنجا که در قیام 19 دی سال 1356 مردم در خیابان صفاییه قم هدف گلوله رژیم پهلوی قرار گرفت و مظلومانه به شهادت رسید.

پناهی روا یادآور شد: ما در طول مبارزات انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نوجوانان بصیر و بیداری همچون شهید رضایی که گوش به فرمان رهبر خود در مقابل استکبار جهانی ایستادند و از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کردند، فراوان داشتیم.

وی خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: با اینکه از زمان جنگ سخت سال ها می گذرد اما اکنون در جنگ روایت ها بسر می بریم و شما دانش آموزان مراقب باشید به شایعات توجه نکنید، گوش به حرف مربیان خود باشید و پشت سر رهبر انقلاب حرکت کنید تا به رستگاری و پیروزی برسید.

در ادامه، حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، با ذکر احادیثی در منقبت مولا علی علیه السلام، تصریح کرد: باید قدردان نعمت انقلاب اسلامی و ولایت که به سبب خون های پاک شهیدانی همچون شهید حیدر رضایی از آن متنعم هستیم، باشیم.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز با اشاره به حدیثی از امیرمومنان حضرت علی(ع) عنوان کرد: شایسته و ضروری است همه ما بخصوص نوجوانان و جوانان آموزه های دینی و قرآنی را بیاموزیم و در مسیری که شهدا به ما نشان داده اند، حرکت کنیم.

صفیه رضایی، خواهر شهید حید ر رضایی نیز در سخنانی، با بیان خاطراتی از دانش آموز شهید عنوان کرد: سنت 35 ساله است که همزمان با میلاد امام امیرالمومنین(ع) جشن می گیریم و امسال افتخار این را داریم که با حضور میهمانانی هم سن و سال این شهید والامقام جشن را برگزار کنیم.

وی افزود: برادرم هنگام شهادت 12 ساله بود و من 9 سال داشتم، او روحیه انقلابی داشت، در اجتماعات شرکت می کرد و همواره توصیه اش این بود که در شروع کتاب های درسی، به جای درود به شاه خائن، صلوات بفرستیم.

خواهر شهید رضایی به دانش آموزان تاکید کرد: رفاقت با شهدا به معنی همراهی با آنان است و هیچگاه نباید کاری که خلاف رسم رفاقت با شهداست، انجام داد.

حجت الاسلام سید محسن روحانی از ایثارگران دفاع مقدس نیز در این مراسم، خاطراتی را از دوران انقلاب و هشت سال حماسه و ایثار بازگو کرد.

در مراسم فوق، میثاق نامه عهد رفاقت با شهید حیدر رضایی توسط یکی از دانش آموزان قرائت شد؛ همچنین مولودی خوانی توسط حجت الاسلام عبدالله فاطمی نژاد، اجرای سرود دانش آموزان مدرسه شاهد امیدهای انقلاب، اهداء تابلوفرش تصویر شهید رضایی به خواهران و برادران وی و اهداء هدایا به اسامی مرتبط با نام «علی» از دیگر بخش های مراسم بود.

در این مراسم، مهدی خادمی جمکرانی مسئول اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان قم به همراه تعدادی از مسئولان و کارشناسان معاونت های این اداره کل، سید علی محمدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار قم و جمعی از مسئولان اداری و مدیران و مربیان مدارس ابتدایی شاهد امیدهای انقلاب و حائری تهرانی، سید علیرضا دادمرزی مدیر سازمان دانش آموزی استان قم، علی اکبر شفیعی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان و جمعی از اولیاء دانش آموزان حضور داشتند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار