امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

استقرار نظام اسلامی، از برکات انقلاب اسلامی است

فیروزکوه ( پانا) - امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت استقرار نظام اسلامی از برکات دیگر انقلاب اسلامی است، برخلاف گذشته و علیرغم گسترش فساد در دنیا جهت‌گیری نظام اسلامی و حمایت آن از ارزش‌های اسلامی است.

کد مطلب: ۱۳۴۳۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
استقرار نظام اسلامی، از برکات انقلاب اسلامی است

حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته فیروزکوه گفت: یکی از ویژگی‌های مؤمنان، خیرخواهی در حق دیگران است؛ در جامعه ایمانی، مؤمنان در حق یکدیگر خیرخواه هستند.

وی تصریح کرد: اگر مؤمنان نسبت به هم انتقاد و اشکالی دارند، آبروریزی و پرونده سازی نمی‌کنند، بلکه در خفاء و از روی خیرخواهی و برای خدا، انتقاد خود را مطرح می‌کنند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه افزود: همه مؤمنان به ویژه مسئولان باید انتقادپذیر باشند و فضای مناسبی برای طرح انتقادات و پیشنهادات، مهیا کنند؛ جبهه انقلابی نباید همدیگر را تخریب کنند و اگر انتقادی دارند، از روی خیرخواهی و در خفا به همدیگر منتقل کنند.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه بیان کرد: در ایام‌البیض رجب، مؤمنان خداجو، با اعتکاف در مسجد با خدای خود خلوت می‌کنند تا روح و جان خود را از آلودگی‌ها، پاک کنند و به درگاه الهی تقرب پیدا کنند.

حیدری گفت: به فضل الهی، شاهد نعمت برف در شهرستان فیروزکوه بودیم که سزاوار است از تلاشهای جهادی ستاد بحران شهرستان صمیمانه تشکر کنم که در کمترین زمان، به بازگشایی راه‌ها اقدام کردند.

وی در ادامه با اشاره به زلزله اخیر در شهرستان خوی، بیان کرد: این روزها، هموطنان عزیز ما در شهرستان خوی، در این سرمای زمستانی، دچار زلزله شدند و خانه‌های خود را از دست دادند؛ اقلام گرمایشی و خوراکی مورد نیاز آنها است و هرکس به سهم خود، با کمک نقدی و غیر نقدی مورد نیاز، به یاری هموطنان عزیزمان بشتابیم.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه تصریح کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب،‌ در جمع کارآفرینان و تولیدکنندگان، حائز مطالب بسیار مهمی بود که با همّت مسئولان و همکاری مردم، در عمل به این فرمایشات شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری، بر مسئله افزایش بهره وری تأکید زیادی کردند؛ در مسئله آب، انرژی، نیروی انسانی و … بهره وری ما بسیار کم است که لازم است همه ما نسبت به رعایت الگوی مصرف، و کار بیشتر و بهتر تلاش بیشتری کنیم.

حیدری بیان کرد: رقابت پذیر کردن کالای ایرانی، دو رکن اساسی دارد: کیفیت بالا و قیمت پایین؛ تولیدکنندگان ما باید روی این دو نکته کار کنند و با افتخار روی کالای خود بنویسند: «ساخت ایران». فضای کسب و کار باید راحت باشد؛ اصلاح برخی مقررات غیر ضروری، فرایندها و کوتاه کردن راه‌ها لازم و ضروری است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه تصریح کرد: در ایام سالگرد انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، برخی جوانان سؤال می‌کنند که چرا انقلاب کردیم؟ این انقلاب چه فایده ای برای مردم داشت؟ جوانان حق دارند سؤال کنند و اگر ما به خوبی پاسخ ندهیم و واقعیت را تبیین نکنیم، رسانه‌های ضد انقلاب، ذهن جوانان ما را پر از اطلاعات غلط می‌کنند؛ فلسفه انقلاب اسلامی، در همان شعارهای انقلاب _استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی_ نهفته است.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه افزود: ما انقلاب کردیم تا از وابستگی نجات پیدا کنیم؛ شاه مملکت کاملاً وابسته به اجانب بود و بدون اجازه آنها کاری نمی‌کرد؛ آنها به راحتی اموال ملّت را چپاول می‌کردند و شاه حق اعتراض نداشت؛ هزاران مستشار آمریکایی، مثل برده با ایرانی برخورد می‌کردند.

وی تصریح کرد: انقلاب کردیم که مردم از امکانات بیشتر برخوردار شوند؛ طبق آمارهای موجود، قبل از انقلاب، ۴۶ درصد مردم زیر خط فقر بودند و سال ۹۲ این آمار به زیر ۱۰ درصد رسید؛ قبل از انقلاب، فقط ۴۵ شهر آب لوله کشی داشتند، و الان ۱۱۰۰ شهر و بسیاری از روستاها آب لوله کشی دارند؛ قبل از انقلاب، ۹۶ درصد روستاها برق نداشتند و امروز همه روستاهای بالای ۴۰ خانوار برق دارند؛ قبل از انقلاب، فقط ۹ شهر گاز لوله کشی داشتند و امروز، ۹۵ درصد جمعیت ایران گاز دارند.

حیدری در ادامه بیان کرد: از جهت علمی قبل از انقلاب، حتی بین ۵۰ کشور دنیا نبودیم و امروز با رشد سریع علمی، به رتبه ۱۶ دنیا رسیده‌ایم؛ از جهت پزشکی، با کمبود پزشک، از کشورهای بنگلادش و پاکستان پزشک می‌آمدند، ولی امروز به قطب پزشکی منطقه تبدیل شده‌ایم و تعداد پزشکان متخصص ایرانی چند برابر شده است و جزء ده کشور با بهترین سیستم پزشکی در دنیا هستیم.

وی تصریح کرد: در حوزه زنان، طبق آمارهای جهانی در عرصه‌های مختلف علمی، پزشکی، ورزشی و … پیشرفت زیادی داشتیم؛ ایران نسبت به برابری تحصیل دختر و پسر، رتبه اول دنیا را دارد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه افزود: پیشرفت اینها است، نه ولنگاری؛ اگر منظور از پیشرفت، ولنگاری باشد، نظام اسلامی با ولنگاری مخالف است؛ جمهوری اسلامی، برای حفظ کرامت زن، با افتخار طرفدار حجاب و عفاف است.

حیدری گفت: نقش مردم در حکومت _جمهوریت_ از دستاوردهای دیگر نظام اسلامی است؛ مردم بدون واسطه یا باواسطه، مسئولان حکومت را انتخاب می‌کنند و این تعداد انتخابات در مدت ۴۴ سال، در دنیا بی‌نظیر است.

وی بیان کرد: استقرار نظام اسلامی، از برکات دیگر انقلاب اسلامی است؛ برخلاف گذشته، و علیرغم گسترش فساد در دنیا، جهت گیری نظام اسلامی و حمایت آن، از ارزش‌های اسلامی است.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: امروز شاخصه‌های دینداری از قبیل زیارت، مراسمات عزاداری و محافل دینی، نظیر اعتکاف و شبهای قدر، با رشد بسیار زیاد، نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

حیدری در پایان بیان کرد : دولت سیزدهم با تلاش شبانه روزی و جهادی، کارهای زیربنایی خوبی در حال اقدام است که امیدوار هستیم که در آینده نزدیک، مردم عزیزمان، اثرات این اقدامات را در سفره خود ببینند.

دانش‌آموز خبرنگار فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار