بارش برف و باران در تهران و خطر ریزش بهمن و کولاک برف در ارتفاعات

تهران (پانا) - بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان وزش باد و وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه‌جنوبی همچنین بارش پراکنده برف در ارتفاعات شمال شرق و خطر ریزش بهمن و کولاک برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۳۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بارش برف و باران در تهران و خطر ریزش بهمن و کولاک برف در ارتفاعات

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران ، این استان طی ۲۴ ساعت گذشته بارندگی‌هایی را دریافت کرد که بیشترین میزان آن در ایستگاه آبعلی به میزان ۴.۸ میلیمتر ثبت شده است.

پس از ایستگاه آبعلی طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه دماوند با میزان ۳.۴ میلمیتر بارندگی دریافت کرده و در ایستگاه‌های پردیس ۳ میلیمتر، لواسان ۲.۸ میلیمتر، چیتگر ۲.۶ میلیمتر، شهریار ۱.۶ میلیمترو شمیرانات- اقدسیه ۱ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

همچنین با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی طی امروز جمعه در بیشتر مناطق استان به‌ویژه نیمه‌جنوبی، وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید و در ارتفاعات شمال شرق در بعد از ظهر و شب افزایش ابرناکی و بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

تا چند روز آینده با توجه به وجود برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی وزش باد، ریزش سنگ و بهمن، یخبندان، لغزندگی سطح جاده‌ها و مه صبحگاهی دور از انتظار نخواهد بود.

از روز شنبه تا دوشنبه (۱۵ تا ۱۷ بهمن) به دلیل عدم وزش باد قابل ملاحظه در صورت مهار نشدن منابع و کانون‌های آلاینده در مناطق پرتردد شهری روند تدریجی افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

با ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت دوشنبه افزایش ابرناکی و بارش‌های برف و باران در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا روز سه‌شنبه هفته آینده (۱۴ تا ۱۸ بهمن) روند تدریجی افزایش بیشینه دما دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا (۱۵ بهمن) کمی ابری همراه با غبارصبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی ‌یکشنبه (۱۶ بهمن) کمی ابری و غبارآلود و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه فیروزکوه آلودگی- امین آباد و آبعلی با کمینه دمای ۱۱- سردترین ایستگاه هواشناسی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار