وزیر راه و شهرسازی:

واحدهای دانشگاهی اراضی مازاد را در اختیار تولید مسکن قرار دهند

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی بر تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت برای حل مشکلات کشور تاکید و اعلام کرد، هر کدام از واحدهای دانشگاهی فنی و حرفه‌ای اراضی مازاد داشته باشند در اختیار تولید مسکن قرار دهند تا در همکاری مشترک با وزارت راه و شهرسازی در تولید مسکن صرف شود.

کد مطلب: ۱۳۴۳۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
واحدهای دانشگاهی اراضی مازاد را در اختیار تولید مسکن قرار دهند

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در اجلاس روسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور در دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی تهران بر بهره‌مندی از توان فارغ‌التحصیلان این دانشکده‌ها در حل مشکلات کشور تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا با بهره‌مندی از توان نیروهای انسانی آموزش دیده در دانشکده‌های فنی-حرفه‌ای، ارتباط بین دانشگاه و بخش صنعت را برای حل مشکلات کشور و سرعت دادن به توسعه کشور برقرار و تقویت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم که به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، بر نقش امام (ره) در ایجاد تحول بنیادین در کشور اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا با استراتژی قیاس، تحول بزرگی را که امام (ره) در جامعه ایجاد کرد برای جوانان تشریح کنیم. مردم وقتی ببینند که مسئولان در حال تلاش برای رفع مشکلات آنها هستند دلگرم شده و در اجرای طرح‌های مختلف همراهی لازم را خواهند داشت.

بذرپاش توضیح داد: نیروهای آموزش دیده در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در بسیاری از مواقع مشورت‌های راهگشایی می‌دهند که می‌توان از توان این نیروهای آموزش دیده برای ارتباط بین دانشگاه و صنعت در اجرای پروژه‌های مختلف بهره برد.

عضو کابینه دولت سیزدهم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خطوط ریلی و ناوگان ریلی کشور دچار فرسودگی‌هایی است که باید برای بهسازی و نوسازی آنها از توان نیروی انسانی متخصص داخلی بهره گرفت افزود: در رخدادهای اخیر و مشکلاتی که در برخی از خطوط ریلی به دلیل سرما پیش آمد بخشی از تکنسین‌ها با ارایه راهکارهایی مناسب مشکلات را حل کرده و به کار خدمات رسانی به مردم از طریق خطوط ریلی کمک قابل توجهی کردند که همه اینها نشان می‌دهد بهره‌مندی از توان این نیروها بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: باری از توسعه کشور را باید برعهده نیروهای آموزش دیده در دانشکده‌های فنی و مهندسی نهاد و از توان آنها بهره‌مند شد.

وزیر راه و شهرسازی یکی از بسترهای مهم برای ارتباط بین دانشگاه و بخش صنعت را کاردان‌های فنی و حرفه‌ای و استفاده از توان و تجربه آنها برشمرد.

بذرپاش بر اصلاح رویه‌های گذشته در بهره‌مندی از توان کاردان‌ها تاکیدکرد و گفت: انتظار دارم تا در این دوره با اصلاح رویه‌ها، فرآیند مطلوبی را در تقویت دانشگاه با صنعت شاهد باشیم.

وی از آمادگی وزارت راه وشهرسازی برای تامین مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، کارکنان دانشگاه‌ها و همچنین خوابگاه‌های متاهلی خبر داد و افزود: وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد تا در خصوص مسکن هیئت علمی دانشگاه‌ها, کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی در همکاری با دانشگاه‌ها و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گام‌های موثری بردارد.

عضو کابینه دولت سیزدهم تاکیدکرد: هر کدام از واحدهای دانشگاهی فنی و حرفه ای اراضی مازاد داشته باشند در اختیار تولید مسکن دهند تا در همکاری مشترک با وزارت راه و شهرسازی در تولید مسکن صرف شود.

بذرپاش توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی در توافق با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد، و همچنین واحدهای فنی و حرفه ای در تولید مسکن و اجرای طرح نهضت ملی همکاری می کند تا به اجرای قانون جهش تولید مسکن سرعت بدهد.

وی تصریح کرد: سال آینده دانشگاه‌های ما پیشتاز نهضت تولید مسکن برای استادان، کارکنان دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های متاهلی خواهند شد.

در پایان این مراسم، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با حضور در کنار آرامگاه شهدای گمنام در دانشکده فنی دختران شریعتی به مقام شامخ آن شهدا ادای احترام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار