واکنش کنعانی به اخراج «ایلهان عمر» نماینده زن سیاهپوست کنگره آمریکا

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اخراج «ایلهان عمر» نماینده زن سیاهپوست کنگره آمریکا از کمیته روابط خارجی به دلیل انتقاد از اسراییل واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
واکنش کنعانی به اخراج «ایلهان عمر» نماینده زن سیاهپوست کنگره آمریکا

‌ناصر کنعانی در توئیتی نوشت: «اخراج ایلهان عمر نماینده زن، سیاهپوست، مسلمان و البته منتقد رژیم آپارتاید اسرائیل از کمیته روابط خارجی کنگره، شاخصی از میزان التزام عملی رژیم آمریکا به شعار زن، زندگی، آزادی است! شعاری برای مداخله در امور داخلی ایران!»

ایلهان عمر نماینده زن مسلمان عضو حزب دموکرات آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در یک رای گیری حزبی که با بحث جنجالی در صحن مجلس نمایندگان و فریاد و خشم او همراه بود از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان اخراج شد.

مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۱۸ رای موافق جمهوریخواهان و ۲۱۱ رای مخالف دموکرات‌ها، ایلهان عمر را از کمیته روابط خارجی این مجلس اخراج کرد.

ایلهان عمر یک پناهنده اهل کشور سومالی، یکی از نخستین زنان مسلمانی است که در مجلس نمایندگان خدمت می‌کند و اغلب با تهدید به مرگ و سایر تهدیدهای خشونت روبرو می‌شود.
دفتر این نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا به رسانه‌های آمریکایی گفته است از زمان مطرح شدن مجدد نام ایلهان عمر در اخبار، تهدیدهای خشونت‌آمیز علیه وی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار