عضو هیأت رئیسه مجلس:

تعطیلی‌های مکرر مدارس بازی‌کردن با آینده یک نسل است

اگر هوا آلوده است، باید ناوگان حمل و نقلی اصلاح شود و قاون هوای پاک اجرا شود

تهران (پانا) - عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه تعطیلی‌های مکرر مدارس بازی کردن با آینده یک نسل است، گفت‌ تغییر شاخص‌ها برای تعطیلی مدارس باید مطابق استانداردهای بین‌المللی باشد و مانند دنیا مدارس نباید اولین جایی باشد که تصمیم به تعطیلی آن اتخاذ می‌‎شود.

کد مطلب: ۱۳۴۳۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی‌های مکرر مدارس بازی‌کردن با آینده یک نسل است

به گزارش خانه ملت، احمد نادری ‌با انتقاد از تعطیلی‌های مکرر مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: این تعطیلی‌‎های مکرر به ویژه در حوزه آموزش و پرورش، بازی کردن با آینده یک نسل است، قطعا ‌تعطیل نبودن مدارس به آلایندگی هوا دامن می‌زند اما همه آلایندگی فقط مربوط به مدارس نیست بلکه باید جوانب دیگر را هم در نظر گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه مدارس باید آخرین جایی باشد که تعطیل می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه با هر چالشی در کشور اولین جایی که تعطیل می‌‎شود، مدارس است؛ این در حالیست که هیچ جای دنیا اینچنین نیست.

وی با طرح این پرسش که سئوال این است که این نسل چگونه می‌‎خواهد این بی سوادی را جبران کند چراکه تعطیلی آموزش حضوری منجر به بی سوادی می‌‎شود، درباره تغییر شاخص آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس نیز گفت: اگر هوا آلوده است، باید ناوگان حمل و نقلی اصلاح شود و قاون هوای پاک اجرا شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: متأسفانه حدود 4 میلیون خودرو و 4 میلیون موتورسیکلت‌ در تهران وجود دارد که خیلی از این وسایل حمل و نقل عمومی باید از دور خارج شوند. همچنین آلایندگی ناوگان عمومی نیز بیشتر از حد مجاز است.

عضو هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: برای تغییر شاخص آلایندگی هوا و تصمیم برای تعطیلی مدارس نیز باید تصمیمی کارشناسی و مطابق استانداردهای بین‌المللی اتخاذ شود، چرا که بدن انسان در همه جای دنیا یکسان است و این تصمیم باید مطابق استانداردهای بین المللی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار