مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی:

جشن تکلیف در مصلی امام خمینی بجنورد برگزار شد

بجنورد (پانا) - ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در آیین جشن تکلیف دانش‌آموزان خراسان‌شمالی عنوان کرد که ترویج فرهنگ اقامه نماز باعث تقویت باورهای دینی دانش‌آموزان می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۳۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف در مصلی امام خمینی بجنورد برگزار شد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در سال 1401 تعداد 8300 دانش آموز پایه سوم به سن تکلیف رسیدند که این مراسم در مرکز استان در مصلی امام خمینی(ره) و سایر شهرستان های استان در حسینه ها و مساجد و مصلی برگزار شد.

وی تصریح کرد: استقبال دانش آموزان از برگزاری برنامه‌هایی به این شکل، بستر بسیار خوبی را برای تحقق برنامه‌های تربیتی فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: یکی ازاهداف مهم آموزش و پرورش برای اجرای این جشن، آشنایی دانش آموزان با وظایف شرعی و دینی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با تاکید بر ترویج فرهنگ اقامه‌ نماز و تقویت باورهای دینی در بین دانش آموزان، ضمن تشکر از مدیران مدارس، مربیان پرورشی، معاونین آموزشی و اولیا، به نقش کلیدی و مهم آنها در تربیت دینی و اقامه نماز اشاره کرد و افزود: با همفکری، همدلی و همراهی آنها و ترویج فرهنگ اقامه نماز، می توانیم فرزندانی در تراز دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

ابوالقاسم اکبری در جمع دانش آموزان به نماز اول وقت تأکید کرد و افزود: نماز ستون دین و راه رسیدن به خداوند متعال (قرب الی الله) است و با تاکید بر خواندن نماز اول وقت برای موفقیت در کارها، حفظ و قرائت قرآن را تعیین کننده مسیر زندگی دانست.

در ادامه روند برگزاری جشن تکلیف و صحبت‌های دانش‌آموزان، دختران از اینکه مکلف شده‌اند، ابراز خوشحالی کردند.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار