بارش 183 سانتی‌متری برف در کوهرنگ

تهران (پانا) - بارش سنگین برف در کوهرنگ سبب شده تا مسئول شیفت کشیک ایستگاه هواشناسی این شهر برای قرائت پارامترهای جوی هر سه ساعت یکبار، مسیر منتهی به ادوات در سکوی هواشناسی و اطراف تجهیزات را برف روبی کند.

کد مطلب: ۱۳۴۳۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
بارش 183 سانتی‌متری برف در کوهرنگ

این موضوع در حالی است که رئیس اداره هواشناسی کوهرنگ به دلیل شرایط بد جوی و برای کاهش رفت و آمد کارکنان، چهار روز است که به تنهایی وضعیت جوی این ایستگاه بین المللی را پایش می‌کند.

به گفته منصور مهری بابادی تاکنون 183 سانتی‌متر برف در کوهرنگ باریده و دمای هوای آن نیز چند روز متوالی زیر صفر درجه سلسیوس است.

وی افزود: در سه هفته اخیر دمای هوای این ایستگاه تا 26- درجه سلسیوس نیز کاهش یافته و چندین روز در محدوده 20- درجه بوده است.

رئیس اداره هواشناسی کوهرنگ ادامه داد: این ایستگاه در ارتفاع 2365 متری از سطح دریا واقع است و پایش وضع هوا در آن به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، برخی ایستگاه‌های هواشناسی کشور برای رعایت استانداردهای موجود در بیرون شهرها، دامنه کوه‌ها، جزایر و مناطق مرزی و صعب‌العبور بنا شده‌اند که پایش وضع هوا در آن با دشواری بسیاری انجام می‌شود.

هم اکنون بیش از 3500 ایستگاه هواشناسی، وضع هوای کشور را پایش می‌کنند که برخی از این ایستگاه‌ها به صورت خودکار و برخی نیز توسط کارشناسان خبره انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار