آموزش هم‌زیستی با موجودات زنده به کودکان در کتاب جدید کانون

تهران (پانا) - کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتابی را با عنوان «آخ! پایت را بلند کن!» منتشر کرده است تا به کودکان خردسال مهارت هم‌زیستی و مهربانی با جانداران و موجودات ریز و ذره‌بینی را بیاموزد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش هم‌زیستی با موجودات زنده به کودکان در کتاب جدید کانون

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، پدران و مادران همیشه این جمله را در گوش کودکان زمزمه می کنند که «وقتی راه می‌روید زیر پایتان را نگاه کنید شاید موجودات ریزی در حال رفت‌وآمد باشند، آن‌ها زنده‌اند و باید مراقب‌شان باشیم.»

در این زمینه کتاب «آخ! پایت را بلند کن!» تازه‌ترین اثری است که انتشارات کانون از مجموعه کتاب‌های مرغک به‌قلم سوسن حیاتی و تصویرگری ملیکا جمشیدیان برای خردسالان بالای ۴ سال یا گروه سنی نوباوه منتشر کرده است.

نوشته‌هایی ساده، هماهنگ و پی‌درپی در صفحه‌ها با همراهی تصاویری دل‌نشین و رنگی با نقشی تاخورده از پای یک کودک، به جذابیت‌ها و درک کودکان از موضوع کتاب کمک می‌کند.

در صفحه‌هایی از این کتاب این کلمات تکرار شده است که: آخ! پایت را بلند کن! زیر کفشت را نگاه کن! خم شو... بیش‌تر... بیش‌تر... بیش‌تر... و در هر صفحه داستان کوتاهی از زندگی یک موجود در حال حرکت برای بچه‌ها بیان شده است. به‌عنوان مثال یک بابا مورچه که توی این سرمای زمستان یک دانه برنج پبدا کرده و آن را می‌برد که مامان مورچه برای پسرشان مورچون و دخترشان مورچک که زیر باران خیسِ خیس شده‌اند، یک سوپ گرم و خوشمزه درست کند...

کتاب‌های مرغک مجموعه‌ای خواندنی است از آثاری برای خردسالان و تلاشی است برای تولید کتاب‌های قصه، که همراه با بازی و سرگرم کردن کودکان به آن‌ها کمک می‌کند تا دنیای پیرامون‌شان را بهتر حس کنند و بشناسند، با کنجکاوی به دنیا بنگرند و حساس و جست‌وجوگر بر بیایند و در نهایت ذهن‌شان پرورش یابد و نیروی اندیشه در آن‌ها رشد کند.

کتاب «آخ! پایت را بلند کن!» از این مجموعه در ۱۶ صفحه مصور و با قیمت ۴۰هزار تومان منتشر و روانه بازار کتاب کودک شده است.

علاقه‌مندان برای خرید این کتاب می‌توانند به فروشگاه‌های کانون در سراسر کشور یا سایت دی‌جی‌کانون به نشانی Digikanoon.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار