مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش را با هنر می‌توان بین‌المللی کرد

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش معتقد است که آموزش و پرورش را با استفاده از هنر می‌توان بین‌المللی کرد و برای این کار می‌توان بخش بین‌المللی سرود جشنواره فردا را از کشورهای مقاومت آغاز کرد و گسترش داد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش را با هنر می‌توان بین‌المللی کرد

عباس مهاجر در اولین نشست هم‌اندیشی نخبگان سرود کشوری اظهار کرد: اگر می‌خواهیم کاری برای سرود در کشور کنیم این کار را فقط با حضور نخبگان می‌توان انجام داد. می‌توانیم همفکری کرده و با خرد جمعی برای سرود آموزش و پرورش،تصمیم‌گیری کنیم.

وی با بیان اینکه هنر می‌تواند به کلاس‌ها تنفس و نشاط و شادابی ببخشد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل تئاتر باید از جشنواره درآمده و با تمام مدارس پیوند بخورد و تئاتر درسی را به همه کلاس‌های درسی باید برسانیم.

مهاجر با بیان اینکه ایران، مهد هنر است و آموزش و پرورش را با هنر می‌توان معرفی کرد، افزود: هنرمندان ما این استعداد را دارند که آموزش و پرورش را با هنر خود، بین‌المللی کنند. بنابراین سرود درسی را استارت می‌زنیم برای اینکه دانش‌آموزان لذت ببرند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای انتقال شور و هیجان به متربی باید از مفاهیم هنر و دریچه احساسات دانش‌آموزان می‌توانیم استفاده کنیم.

وی با اشاره به برخی مسائل مهم حوزه سرود در آموزش و پرورش اظهار کرد: چگونگی جریان شدن سرود در آموزش و پرورش و چگونگی غنی‌تر کردن سرود با رسانه از جمله این مسائل است. همچنین در تمام همایش‌هایی که فرهنگیان هستند، سرود باید باشد.

مهاجر خاطرنشان کرد: به کمک سرود می‌توانیم آموزش و پرورش را بین‌المللی کنیم و یکی از مسائل و دغدغه‌های حوزه سرود در آموزش و پرورش این است که بخش بین‌المللی جشنواره سرود راه‌اندازی کرد. برای انجام این کار می‌توانیم از کشورهای محور مقاومت آغاز کنیم و آن را گسترش دهیم.

ژوی تصریح کرد: از تعدد و پراکندگی جشنواره‌ها باید به یک برند بزرگ برسیم‌. اختتامیه بخش سرود جشنواره فردا را برگزار می‌کنیم و در قالب آن حرکت می‌کنیم اما بخش سرود جشنواره فردا این ظرفیت را دارد که صاحب یک برند شود.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تولید سرود در آموزش و پرورش، نیاز به نیروی متخصص و نیاز به مرکز آفرینش‌های آوایی دارد که باید انسجام پیدا کرده و نقشه راه داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای رابطه بین بخش آزاد و سرود آموزش و پرورش باید تعریفی داشته باشیم، ابراز کرد: در دستگاه آموزش و پرورش، شتاب‌دهنده فرهنگی می‌خواهیم و برای این کار باید بهترین فضا و امکانات در اختیار مربیان متخصص قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار