رییس سازمان امور مالیاتی خبر داد:

صدور ۳ میلیون اظهارنامه برآوردی برای مودیان فاقد اظهارنامه 

تهران (پانا) - رییس سازمان امور مالیاتی گفت امسال اظهارنامه برآوردی برای سه میلیون فعال اقتصادی که اظهارنامه مالیاتی ارایه نکردند آماده شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۰۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
صدور ۳ میلیون اظهارنامه برآوردی برای مودیان فاقد اظهارنامه 

«داود منظور» در آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران و رونمایی از سامانه تراز، اظهار داشت: بخش بزرگ جامعه ما پرداخت مالیات را وظیفه خود می‌دانند و دولت برای ارایه خدمات نیازمند تامین مالی پایدار است و مالیات این وظیفه را ایفا می‌کند.

وی تاکید کرد: رویکرد ما در این دوره تحول مالیاتی تعامل با جامعه مودیان مالیاتی است و در تلاش هستیم دیوار بین سازمان مالیاتی و مودیان را از بین ببریم.

رییس سازمان مالیاتی گفت: نظام مالیاتی شریک اقتصادی فعالان اقتصادی است و در این دوره معتقد به مودی محوری است و در تلاش هستیم دولت الکترونیک را در بخش مالیاتی پیاده‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه اعتماد به خوداظهاری جزو اصول سازمان مالیاتی است افزود: اعتماد به خوداظهاری مودی سال گذشته شروع شد و امسال پیشرفت قابل توجهی در این زمینه رخ داده است.

منظور ادامه داد: امسال ۷۷ درصد اظهارنامه بدون رسیدگی قطعی شد و اوراق قطعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار مودی صدور و ارسال شده است و تنها پنج درصد اظهارنامه‌ها به صورت تصادفی بررسی می‌شود.

وی گفت: امسال تلاش کردیم اظهارنامه برآوردی را برای افراد و شرکت‌هایی که اظهارنامه ارایه نکردند تولید کنیم و بر این اساس امسال برای ۳۵۰ هزار شرکت و سه میلیون فرد حقیقی اظهارنامه برآوردی ارایه کردیم و از این پس برای متخلفان اظهارنامه برآوردی صادر خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار