دهقان در گفت‌وگو با پانا خبر داد‌:

همکاری معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و وزارت آموزش‌وپرورش برای فرهنگ‌سازی قانون‌گرایی در کشور

پیشنهاد شده است ۱۴۰ هزار دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان به‌صورت خاص با قانون اساسی آشنا شوند/ مباحثی برای تعبیه در دروس پایه‌های ابتدایی ارائه شده است

تهران (پانا) - معاون حقوقی رئیس‌جمهوری از برنامه‌ریزی و همکاری این معاونت با وزارت آموزش و پرورش برای آموزش قانون اساسی و فرهنگ‌سازی قانونگرایی در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
همکاری معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و وزارت آموزش‌وپرورش برای فرهنگ‌سازی قانون‌گرایی در کشور

محمد دهقان در گفت‌وگو با پانا درباره همکاری این معاونت با آموزش و پرورش در حوزه آموزش قانون اساسی و فرهنگ‌سازی قانون‌گرایی در کشور اظهار کرد: «‌برای این نوع از آموزش‌ها برای کل دانش‌آموزان کشور به‌ویژه از پایه‌های اول، معاون قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری از آموزش و پرورش تقاضا کرده است. یک سری دروس را پیشنهاد داده‌ایم که ‌هم برای شناخت قانون و هم نهادینه‌شدن قانون‌گرایی از همان پایه‌های ابتدایی در دروس آموزشی تعبیه شود.»

وی ادامه داد: «اگر بخواهیم یک جامعه قانون‌مند و پایبند به قانون داشته باشیم باید از همان دوران ابتدایی و پس از آن تا پایان تحصیلات این مهم در ذهن جوانان و نوجوانان ما نهادینه شود.»

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری افزود: «بحث مهمی نیز در کنار این درباره خود معلمان است. ما پیشنهاد دادیم که حدود ۱۴۰ هزار نفر دانشجوی دانشگاه فرهنگیان ‌به‌صورت خاص با قانون اساسی آشنا شوند و برای نهادینه‌شدن قانون‌گرایی در ذهن آن‌ها ‌کار ویژه انجام شود. برای این موضوع هم ما پیشنهاداتی داشتیم که برای وزیر آموزش و پرورش ارسال کردیم و انشالله با همکاری که با این وزارت‌خانه ‌این مهم محقق شود.»

دهقان در پایان گفت: «ما باید با آموزش و پرورش به تفاهم برسیم و ببینیم که در چه حد ‌ظرفیت اجرای این کار وجود دارد. ما به عنوان معاونت حقوقی به آموزش و پرورش کمک می‌کنیم که این کار به سامان برسد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار