معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان را با سفرهای تربیتی در موقعیت خودسازی قرار می‌دهیم

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با رادیو مقاومت با بیان اینکه نباید موقعیت‌های خودسازی را از فرزندانمان سلب کنیم، گفت با اردوهایی نظیر راهیان نور، راهیان پیشرفت و سفرهای یک‌روزه تربیتی، دانش آموزان در موقعیت خودسازی قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۳۳۹۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان را با سفرهای تربیتی در موقعیت خودسازی قرار می‌دهیم

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، اصغر باقرزاده در ارتباط تلفنی با برنامه رادیویی «سلام سردار» درباره برنامه‌های این معاونت پیرامون ترویج فرهنگ مقاومت و مکتب سلیمانی در بین دانش‌آموزان اظهار کرد: ما معمولا موفقیت‌ها، رشادت‌ها و بزرگی‌های افراد را می‌بینیم و علاقه‌مند می‌شویم. افراد دیگر را نیز به دست یافتن به این موضوعات رهنمون می‌کنیم اما نکته‌ای که شاید کمتر به آن توجه می‌شود این است که ما باید ابتدا کِشت‌ها و داشت‌هایی داشته باشیم تا برداشت‌هایی نیز اتفاق بیافتد.

وی افزود: در فرآیندی که یک فرد مراحل زندگی خود را به نحوی پیش می‌برد که به قله‌ها برسد، نیازمند وقت‌گذاری‌ها و رسیدگی‌هایی است.

باقرزاده با تاکید بر اینکه تربیت، یک فرآیند است و باید برای این فرآیند برنامه‌ریزی شود، با اشاره به منش و شخصیت شهید سلیمانی ادامه داد: سردار سلیمانی در تربیت نفس خود، رعایت حقوق الهی و مردم و در توجه و توسل به اهل بیت(ع) زحمت بسیار کشیده است لذا اگر افراد بر روی این چند کار اساسی سرمایه‌گذاری کند، نتیجه آن شگرف خواهد شد. آنچه ما در سردار سلیمانی و امثال این بزرگوار می‌بینیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: باید موقعیت‌هایی را به وجود آورد تا بچه‌ها از آنان برای خودسازی خود استفاده کنند؛ یکی از این موقعیت‌ها برگزاری سفرهای تربیتی یک‌روزه و چندروزه است.

وی اضافه کرد: اکنون بعد از کرونا که ۸۰۰ روز بچه‌ها را خانه نشین کرد، اردوهای راهیان نور، راهیان پیشرفت و سفرهای یک‌روزه را برگزار می‌کنیم تا بچه‌ها با حضور در این اردوها یک ویژگی را در خود تقویت کنند.

باقرزاده عنوان کرد: اکنون موقعیت‌های خودسازی از بچه‌ها سلب می‌شود، فراهم کردن همه مقدمات زندگی، دور کردن فرد از مرحله خودسازی است. باید فرصت‌ها و موقعیت‌ها را برای بچه‌های خود فراهم کنیم شاید بعضی اوقات کم‌توجهی ما به مسائل مادی بچه‌ها، آنان را در موقعیتی قرار دهد که به فکر فرو روند. پس باید بتوان آنان را در موقعیت‌های تربیتی قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار